• cna

Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)

Hej och välkommna! här kan alla vi som är lite yngre föräldrar träffas och snacka alltid kul att träffas andra i ens egen ålder med barn eller som är gravida :D
    Jag är så trött på att höra folk snacka skit om en eller klandra ner på en bara för man är vad dom kallar en "ung förälder" för mig är mamma ingen ålder utan något man är.

om mig: Heter Carolin och är 19 år bor i skåne och har en son som är 10½ månader som heter Theo. Är tillsammans med pappan till theo som heter stefan och är 26år. vi bor i en jätte fin 3a och har det så bra tillsammans och jag älskar att vara mamma och bryr mig inte om vad någon annan säger om att jag är "ung"
    Berätta gärna om er.

• Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)
  • leea

Jag är ung mamma och jäkligt stolt:) jag är 22år min son Jim är 5år min dotter Jasmine är 3år....jag är inte tillsamans med deras pappa..har dom varanan vecka...

• CarroMeijer

Jag är också ung mamma o som ni säger stolt :) Jag är 19 år och har en liten dotter Felicia som är 6 månader! Jag är tillsammans med pappan Christian 24 år och vi bor i ett fint radhus i småland. Jag måste säga att jag ändå inte mött så mycket negativt, klart nån har sagt nått men inte så mycket som jag trodde ändå. :)

• dark baby angel

hej här är en till stolt ung mamma. jag är 20 och har en son dominic på 2 år väntar vårt andra barn nu som är beräknad till den 12 april. bor med doms pappa i en 3a just nu men vi ska flytta till en 4ra snart. sambon damien är 23 å en underbar pappa. har träffa några som klagat på en för man är ungere. och folk kolla lite snätt när jag hade pojken i magen. bor i gävleborgslän

• Lilja86

Hej!
    Jag är 23 år med en dotter som snart är 1 år och ett syskon på väg till sommaren. Jag kan inte påstå att jag känner mig som en ung mamma men har ändå blivit kallad det. Lite nedsättande tycker jag att det är ändå att bli kallad "ung mamma" som om de "normala mammorna" är de 30+ eller nått. Det finns inga solklara smaband mellan ålder och mognad och en bra mamma blir man inte vid någon särskild ålder.

Oavsett ålder så ska man såklart vara stolt som mamma!

• Fru Lundström
    Lilja86 skrev 2009-12-28 19:54:24 följande:
    Hej!Jag är 23 år med en dotter som snart är 1 år och ett syskon på väg till sommaren. Jag kan inte påstå att jag känner mig som en ung mamma men har ändå blivit kallad det. Lite nedsättande tycker jag att det är ändå att bli kallad "ung mamma" som om de "normala mammorna" är de 30+ eller nått. Det finns inga solklara smaband mellan ålder och mognad och en bra mamma blir man inte vid någon särskild ålder. Oavsett ålder så ska man såklart vara stolt som mamma!
    Hej är oxå 23 år, har en dotter på 16 månader och en son på 2 veckor. Är gift med barnens pappa, vi bor i en trea i stockholm. Håller med Lilja, får höra att man är ung fast man inte känner sig så. Man kan vara 19 och otroligt mogen att sköta hem och hushåll, och man kan vara 35 och fortfarande inte fått kläm på det. Ålder är som sagt bara en siffra, när man får barn är man föräldrar oavsett ålder.
  • lovegun

Tjosan ^^
    Är 18 år och har en dotter på 4 månader, bor tillsammans med hennes pappa i en 2.a i Grängesberg men är beredd på att flytta när som helst.
    Står mer om mig och mitt liv på min blogg; izzaarle.blogg.se

Själv har jag aldrig fått några dumma komentarer, några blickar men det är från dom i min egen ålder. Äldra stannar gärna och pratar och berättar hur söt Wilma är =)

• LolloLindberg
    cna skrev 2009-12-22 12:50:56 följande:
    Hej och välkommna! här kan alla vi som är lite yngre föräldrar träffas och snacka alltid kul att träffas andra i ens egen ålder med barn eller som är gravida :DJag är så trött på att höra folk snacka skit om en eller klandra ner på en bara för man är vad dom kallar en "ung förälder" för mig är mamma ingen ålder utan något man är.om mig: Heter Carolin och är 19 år bor i skåne och har en son som är 10½ månader som heter Theo. Är tillsammans med pappan till theo som heter stefan och är 26år. vi bor i en jätte fin 3a och har det så bra tillsammans och jag älskar att vara mamma och bryr mig inte om vad någon annan säger om att jag är "ung"Berätta gärna om er.
    Jag heter Louise, mamma till Theodor 5 månader =) skriv om det är ngn i sthlm som vill prata mer :)
  • sandrablom

Hej
    jag heter sandra och är  22 år har en 2 årig son som heter alfons med min sambo christoffer som är 26.

Vi väntar tillökning om en månad. en liten flicka, längtar

• Giraffen83

Alla är vi jävligt stolta : )

Jag är/var väll en sk ung mamma. Jag fick mitt första barn när jag var 16år, andra barnet när jag var 20år.

I år fyller jag 27år och får mitt 3e barn i Juli månad.

Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)