Inlägg från: lolliepopsie |Visa alla inlägg
  • lolliepopsie

24 år 3 barnsmamma, någon mer?

Jag är 24 snart 25 och är fyrbarns mamma
    Mina är i åldrarna 7,snart 6,3 och en på 5 månader...

• lolliepopsie
    Lillbulan05 skrev 2009-12-21 23:57:28 följande:
    Åh vad kul! Jag har två flickor på 4 och två år, och en liten kille på 8 månader.Helt fantastiskt, men intensivt! Lolliepopsie: Oj här har man legat i ;) Är det mycket mer intensivt med en fjärde?
    Jag tror det
    Åtminstone i början innan man har kommit in i nya rutiner!
    Men visst finns det att göra,sen kanske jag ska tillägga att äldsta sonen har svår ADHD så med honom blir det oftast dubbelt jobb.
    Ammar gör jag ju också o det tar sin tid.
    Men jag tror på rutiner,då funkar allt
    Barnen vet när det är middag,läggdags,bad/dusch,lunch m.m

Men ändå kändes familjen mer "hel" när lilla syster anlände
  • lolliepopsie
    pussgurkan86 skrev 2009-12-27 12:29:40 följande:
    får man fråga hur ni har råd att ha så många barn??? jobbar ni och jobbar eran man??jag är nyfiken för jag vill gärna ha ett barn till, har en dotter på 13 månader men vet inte om man har råd. kostar andra barnet mer än första??ursäkta om jag tränger mig på.
    "hemmafru" är jag också men mest mammaledig
    Då vi har en liten tjej på 5 mån.

Min man jobbar också heltid och en massa övertid,det är så hans jobb funkar.
    Han tjänar bra och "min" inkomst" är väl hyffsad.

Jag tror att man väljer lite själv vad saker kostar.
    Blöjor finns i olika prisklasser,likaså kläder m.m

Men en budget är alltid bra oavsett.
    Andra barnet kan kommat kosta lika eller mindre beroende på om man får av samma kön eller tätt,då man kan behöva syskonvagn.

Mina barn ärver inte mycket av varandra däremot sparar jag de saker som är i gott skick och som har varit bra!
    Det finns lite överdragsbyxor o vårjackor/höstjackor m.m som är undanlagda.

Då det är som dyraste med många barn är när de blir vinter,då jag vill ha bra vinterkläder till barnen,så kostar det en del.

Mitt svar är alltså att det inte behöver kosta mer,valet ligger i dina händer...
  • lolliepopsie
    pussgurkan86 skrev 2009-12-28 11:59:45 följande:
    tack för era svar, eftersom jag bara får 4400 kr i fp så blir det kanske knaprigt med 2 barn. jag ska fixa en budget, tack för era tips.
    Jag har också samma summa i FP...
    Men som jag sa tidigare så är en budget toppen!

Vi har som åsikt att trots att vi har flera barn så vill vi kunna leva lika som tidigare...
    Vi åker hela familjen till Thailand nu i mars tex...Vi vill att våra barn ska få uppleva saker trots att de är flera syskon
    Och efter vårat budget upplägg så har vi sparat massa pengar för man har så mycket mera koll.

Och så säger jag det magiska ordet Rea....
    Igår handlade jag barnens vinterskor till nästa år för samma summa som ett par skulle kostat(ok lite till då men ni fattar )
  • lolliepopsie
    Lillbulan05 skrev 2009-12-29 01:59:39 följande:
    Vad kul då är vi ett gäng!Vad händer under nyår? Hur firar ni?
    Vi blir hemma..skönt o bara ta det lugnt och äta lite gott,de "stora" barnenv är hos sin pappa!
    Ni?
  • lolliepopsie
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-01-21 21:57:48 följande:
    Jag är 21 år och väntar mitt tredje, om jag får hoppa in här ?
    Klart du får!!
    Välkommen
  • lolliepopsie
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-01-22 11:40:16 följande:
    Hehe, tack... :)Har en fråga till er som fått eran trea, hur var förlossningen ?
    Jag kan inte uttala mig om trean för han kom med akutsnitt 9V innan BF..
    Dock gjorde fyran djävulusiskt ont....
    Satan rent utsagt trodde jag inte de kunde göra så ont!!

Men underbara e dom
  • lolliepopsie
    Välkomna alla nya

Nu börjar vi verkligen bli ett par stycken,kanske borde man bli en aning aktivare här då också

Kämpar för tillfället med en övertrött lill-tjej som ej vill sova och längtar till värmen!
    Om 24 dagar beger vi oss till Thailand och svärmor hänger även med:)

Vad gör ni andra om dagarna?
  • lolliepopsie
    Juhanna skrev 2010-03-07 21:30:19 följande:
    Åh Thailand, va skönt. Är inte ett dugg avundsjuk :)
    Hihi
    Tänk att jag har hört det förut

Nä men de ska bli underbart efter denna varga vinter eller fortsatta varga vinter!
    Barnen börjar också bli trötta på snön,så ett avbrott i vardagen ska också bli skönt.

Dock har jag redan sån resfeber så jag vet inte riktigt hur jag ska få dagarna att gå fram till avresa,sen får tiden gärna stoppas alternativt gå väldigt långsamt
Svar på tråden 24 år 3 barnsmamma, någon mer?