• Lillbulan05

24 år 3 barnsmamma, någon mer?

Vore kul att komma i kontakt med andra unga flerbarnsföräldrar.
    Skriv gärna ett avtryck i tråden :)

• Svar på tråden 24 år 3 barnsmamma, någon mer?
  • TeZs

Hej! Jag är 23 år och 3 barns mamma :)
    Hur gamla är dina barn och vad för kön?=)

• lolliepopsie

Jag är 24 snart 25 och är fyrbarns mamma
    Mina är i åldrarna 7,snart 6,3 och en på 5 månader...

• Lillbulan05

Åh vad kul! Jag har två flickor på 4 och två år, och en liten kille på 8 månader.
    Helt fantastiskt, men intensivt!

Lolliepopsie: Oj här har man legat i ;) Är det mycket mer intensivt med en fjärde?

• Lillbulan05

Spännande! När är den nya bebisen beräknad?

• lolliepopsie
    Lillbulan05 skrev 2009-12-21 23:57:28 följande:
    Åh vad kul! Jag har två flickor på 4 och två år, och en liten kille på 8 månader.Helt fantastiskt, men intensivt! Lolliepopsie: Oj här har man legat i ;) Är det mycket mer intensivt med en fjärde?
    Jag tror det
    Åtminstone i början innan man har kommit in i nya rutiner!
    Men visst finns det att göra,sen kanske jag ska tillägga att äldsta sonen har svår ADHD så med honom blir det oftast dubbelt jobb.
    Ammar gör jag ju också o det tar sin tid.
    Men jag tror på rutiner,då funkar allt
    Barnen vet när det är middag,läggdags,bad/dusch,lunch m.m

Men ändå kändes familjen mer "hel" när lilla syster anlände
  • Lillbulan05

Jo rutiner gör ju allt, annars skulle det inte fungera!
    Skulle gärna vilja ha fler barn, men väntar nog lite, man har ju lite tid på sig!
    Vore kul att göra något annat emellan :)

• zezzan

Hej! är 24 år och mamma till 3 huliganer: kille 5 år, kille 4 år och kille 2 år... planerar att bli gravid igen under våren =)
    Kan tillägga att jag oxå har 3st bonusbarn 11år, 13år och 14år

• pussgurkan86

får man fråga hur ni har råd att ha så många barn??? jobbar ni och jobbar eran man??

jag är nyfiken för jag vill gärna ha ett barn till, har en dotter på 13 månader men vet inte om man har råd. kostar andra barnet mer än första??

ursäkta om jag tränger mig på.

• zezzan

barn kostar pengar =) jag är "hemmafru" och sambon jobbar heltid och en hel del övertid... När vi väntade tredje barnet gick jag grundligt igenom vår ekonomi och "tog bort" onödiga kostnader såsom mobilabonemang, ändrade försäkringsbolag, bytte elavtal och gjorde en ordentlig budget som vi följer någorlunda. Dessutom har vi nu bara en bil i familjen istället för 2, det sparar vi en del på. Vår största månadsutgift är mat och blöjor och sånt, ca 5000kr. Kläder och leksaker handlas på rea. Barnvagnar har köpts begagnat....

Svar på tråden 24 år 3 barnsmamma, någon mer?