Mammalediga i Malmö
Hej!
Jag vill också gärna hoppa på den här tråden! Sitter vid datorn med en sovandes 2-månaders tjej i vagnen bredvid mig o försöker fördriva lite tid. Härligt att hon sover.. men jag har ju tråkigt!
Hej!
Jag vill också gärna hoppa på den här tråden! Sitter vid datorn med en sovandes 2-månaders tjej i vagnen bredvid mig o försöker fördriva lite tid. Härligt att hon sover.. men jag har ju tråkigt!
Tyvärr inte.. Men jag skulle inte ha nåt emot att känna till några. Jag har börjat lämna vagnen utanför och bara bära in liggdelen, då tar man inte lika mycket plats.
Var inne på Entré idag och gjorde av med pengar (alldeles för lätt hänt när man har tid över). På ett av cafeerna var det 6-7 barnvagnar parkerade. Så plats finns det, men mysfaktorn kunde vara högre. Är inte så förtjust i att sitta mitt i ett köpcentrum där alla går. Men det kanske bara är jag som tänker så.
Är det någonsin lite folk på systrar och bröder? Jag har aldrig sett det tomt. Det är väl det som ligger bakom stadsteatern? Eller blandar jag ihop nu kanske...
Espresso House på storgatan då? Har för mig att de har sittplatser precis vid stora ingången. Eller Entré. Barista har öppnat upp på andra våningen och waynes finns på första.
Kanske lite dålig mysfaktor eftersom de ligger i köpcentrum - men det finns utrymme iaf. Och inget barnvagnsförbud så vitt jag vet
En lite nyfiken fråga... Hur morgonpigga är era små? Är både ni och småttingarna uppe och fit for fight kl 10? Jag har nog en sjusovare.. fast hon är vaken en del på nätterna istället iofs.
Hmm.. känner mig lite kluven här. Ut o fika låter himla mysigt. En liten möjlighet att komma hemifrån på nåt annat än långpromenader (blir en del såna för min del, har MÅNGA kilon att jobba bort). Men jag känner att jag är lite ny i tråden, och den typiskt svenska (läs tråkiga) mentaliteten säger att man inte ska tränga sig på och störa
Så... hur öppet är det? Hur många vill ni vara?
Jahapp.. då får jag väl låta bli att vara 'svensk' då Den 21a är tom och fin i min kalender, iaf dagtid.
Men det vore nog bra med någon form av signalement så man vet vem man letar efter, det rör sig rätt mycket folk med barnvagn på stan... Jag är lätt att känna igen, jag har en vagn som går i svart och orange. Inte så många såna ute och promenerar.
Gränden tycker jag låter som ett bra ställe, där borde det inte vara så många. Jag ska alltså hålla koll på ett svart-grå och en brun vagn. Hittills. Borde funka. Och skulle jag misslyckas får väl ni leta efter mig, med svart och knallorange har jag inte en chans att smälta in i mängden, knappt ens på håll
Då är vi fem nu.. Kul!! Fyra nya bekantskaper i mitt liv, härligt!
Vi hade trevligt! Skönt att komma ut lite och prata med någon som inte jollrar till svar tycker jag. Upptäckte igår att Entré har skötrum som innehåller lite soffor man kan sitta och amma i. Det höjde standarden i mina ögon!! Upptäckte det dock efter att amningen var klar...
Vi är samma tre personer som träffas hela tiden, verkar ha hittat tider som passar oss tre. Det är inte så bara iofs, vi har jättetrevligt, men är det inte fler som vill hänga på? Fick den uppfattningen tidigare i tråden iaf. Är det tiderna som inte funkar eller är ni helt enkelt inte fikasugna?
Jag röstar för att någon annan föreslår en tid. Vi är flexibla (och oftast fikasugna). Men kommer inte att skriva tider här i all evighet om det är så att det inte finns fler som vill hänga på. Så kom igen nu.. Nån som tar upp stafettpinnen?