• Antonsmamma07

När blev era barn blöjfria?

När blev era barn blöjfria på dagen? Och svara gärna även på hur länge ni tränade och när dom blev fria på natten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 09:44
    Ni som har flera barn välj de första och skriv gärna med resten:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era barn blöjfria?
  • Maggiepuh

min son var 1 år 9 mån när han blev torr dagtid.

• bluedabade

1:an blöjfri på dagen ca 3 år.

2:an är nu 2 och ett halvt år och hon är inte ens i närheten av blöjfri...hur mkt man än försöker med potta osv. Det får ta den tid det tar..!

• mamma till lilla skrutt

Life is a bitch: Min systerson har överaktiv blåsa, och kissar fortfarande ibland i sängen på natten fast han är mycket äldre än din son. Supertråkigt om man vill sova över och så. Ni kan ju kolla om det är något medicinskt. Det finns hjälp.

• LillSkruttet

Dottern bestämde sig strax efter att hon fyllt 2 att hon inte ville ha blöjan en dag. Hon fick prova utan, och det har gått jättebra. Visst händer det olyckor ibland, eftersom hon är fullt upptagen med lek på dagis och väntar in i det sista med att springa till toan.
    Hon är sedan några veckor tillbaka ( 2 år och 8 mån) även blöjfri på natten, samam sak där. Hon sade till att hon inte ville ha blöja. Vi bäddade med plastad frotté och det har bara funkat galant.

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • beccagranen

har en pojk på 2år som mer än gärna går utan blöja och kissar i potta under dagen, hemma. Men jag vet inte hur vi ska få det att gå när vi är ute/i stan/dagis/ hos andra. Hur gör man? så små barn kan väl inte hålla sig?

• karenina28

min dotter har ingen blöja på dagen hemma, men när vi går ut och när hon är på dagis har hon det
    hon fyller 2 den 13 januari

• 32åringen

Har skrivit att min dotter är torr vid 4 år. hon fyller 4 i januari och vi har tränat sedan augusti. Hon har inte kissat på sig på över en månad, och bajsar på sig gör hon bara om hon är lite dålig i magen och inte hinner känna sig nödig.

Blöja använder vi fortfarande på natten, avvaktar då den oftast är blöt på morgonen...

J.

• Emma3

Sonen blev blöjfri på dagen då han var ca 2 år och 4 månader. 1 månad innan lillasyster kom perfekt
    Men han har fortfarande blöja på natten, har tänkt testa ta bort den snart, får bli efter jul

♥ Våra underbara barn! Leo mars 2007 ♥ Wilma augusti 2009 ♥
  • bluedabade

Skönt o höra att det är så himla olika. Ibland känns det som man är så dålig så för att barnet har blöja fortfarande... suck.

• kulle

börjar nu vid 2 år ålder. vet ej om man kan kräva ingen blöja på dagis?

Svar på tråden När blev era barn blöjfria?