• Antonsmamma07

När blev era barn blöjfria?

När blev era barn blöjfria på dagen? Och svara gärna även på hur länge ni tränade och när dom blev fria på natten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 09:44
    Ni som har flera barn välj de första och skriv gärna med resten:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era barn blöjfria?
  • Dr Mupp

Det har alla tre varit mellan 2 och 2,5 år när de varit torra natt som dag.

• evita

ettan och tvåan var 2 år och 9 månader när han var helt torr, både dag och natt... dagtorr någon/några veckor innan...
    vi hade ingen träning innan mer än att vi bestämde att dom skulle sluta och hjälpte dom att komma ihåg att gå på pottan... och så mindre att dricka på kvällen...

ettan kunde vi inte ta upp och kissa på kvällen/natten för han vaknade, tvåan funkar det utmärkt med...

trean är ännu så länge bara 1 år och 7 månader och han bajsar på pottan ibland när han är hård i magen

• gormisen

Dag och nattorr när han var 2,5.

• Linastrumpan

Ettan: dagtorr vid 17mån (började med potta vid 2½mån) har fortfarande blöja på natten! Fyller 4år om 2v....
    Tvåan: började med potta vid 2mån men slutade vid 4mån då hon totlvägrar och gör det fortfarande Fyller 1år om 1mån....

• Ellinor84

Min stora flicka blev torr både dag och natt vid 1 år och 10 månader.
    Jag visade henne pottan och sa att hon kunde sitta där, så läste jag en kort bok. När den var slut, hade hon kissat. Och efter den gången kissade hon aldrig mer i blöjan. Hon har heller inte fått något "bakslag".

Lillan är bara 2½ månad, så det lär dröja ett tag :P

• lövet2

Den äldsta var runt 2 år. 3 av barnen var runt 4, och de övriga var någonstans däremellan.

• Gladhannapanna

Vår tjej är tre år och har slutat med blöja för någon månad sedan, är inte 100% torr men oftast funkar det, men vi får påminna om att hon ska gå på toa annars blir det lätt blött!

Har jobbat med detta sedan i våras, har fått backa i perioder då det låst sig helt.

• sariat

hon var 2 ¨år och en månad. blev blöjfri på natt och dag samtidigt. hon hade länge själv tagit av sig blöjan när hon kissat så´jag bara bestämde mig att ta bort den. och det funkade super.

• Mamma till Philip Nova Elliot
    Röstade på första barnet, 3år. Han var ca 3.5 när han blev blöjfri, även på natten. (pojke och tränade inte så mkt)

Andra barnet var 2 år och 2 mån dag som natt. (flicka och tränade inte så mkt)
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror med BF 3/5-10 ★*☆
Svar på tråden När blev era barn blöjfria?