• Antonsmamma07

När blev era barn blöjfria?

När blev era barn blöjfria på dagen? Och svara gärna även på hur länge ni tränade och när dom blev fria på natten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 09:44
    Ni som har flera barn välj de första och skriv gärna med resten:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era barn blöjfria?
  • Busbellan

Vet inte riktigt hur jag ska rösta, så jag hoppar över det. Det har varit lite olika mellan barnen nämligen
    Ettan - dagtorr vid drygt 2 år, nattorr vid 6 år
    Tvåan - dagtorr vid nästan 6 år, inte nattorr än
    Trean - dagtorr vid 22 mån och nattorr ungefär samtidigt

Mamma till Nora, August och Ella
  • lunkentuss

2.5 år var hon helt blöjfri på dagen.
    Vi började lite smått när hon var 14 månader... När hon var nyss fyllda 2 år var hon torr om man regelbundet tog henne på toa, men vi hade fortfarande blöja då om vi åkte bort eller skulle iväg o handla o liknande...

• Busbellan
    Antonsmamma07 skrev 2009-12-18 09:45:20 följande:
    Du kan rösta första barnet:)
    Gjorde det precis
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Sara K

1:an dagtorr när hon var 2 år o 3 mån. Fick ha kvar blöjan på natten kanske 4 mån till men mest för att jag fegade.. Hon hade alltid torr blöja på morgonen. Vi "tränade" inte innan utan när hon för första gången kissade på toa så tog vi av blöjan.
    2:an ville inte ha blöjan på sig från det att han var 1 år och 10 mån och märkte att han kunde styra över kissandet! (vilket han gjorde på en strand i bulgarien, han vart kisnödig och hoppade ned från solstolen och kissade i sanden. Han blev nog själv förvånad att det var viljestyrt!) Efter att han märkt det vägrade han blöjan och gick på toaletten istället. Nattblöjan togs av när han fyllde 2, alltså 2 mån senare.
    Ingen träning där heller alltså. Båda har börjat på toaletten direkt, aldrig potta.

• 010306

Ettan var fyllda 3 år & slutade dag å natt samma gång.
    Tvåan var 2 år & 4 mån - samtidigt där med
    Trean var 2 år & 5 mån på dagen & en månad senare natten.

• Antonsmamma07

Okej min son är två år och två månader han började kissa på pottan för tre dagar sedan(på morgonen) tar sedan på honom blöja. Men kanske ska man prova att inte ha blöja på alls då?

Svar på tråden När blev era barn blöjfria?