• JoRi

20-25 årsåldern, första barnet vol.6

babyboom86 skrev 2009-12-30 08:13:06 följande:
    javisst, stora tjejen nu! =D kmr bli 19 månader mellan henne och lill*n, det är tajt men inte jäääääättetajt tkr jag,hehe.
    19 månader kan väl vara ganska lagom! dom kommer ha massa glädje av varandra är dom blir lite större eftersom det inte skiljer så mycket, förhoppningsvid iaf. :)
  • JoRi

tråkigt att folk byter samtalsämne, jag skulle tycka det var så tråkigt. det är ju ändå din dotter, trots att hon är en liten ängel. trist att ingen förstår det och inte vill prata med dej om det. :( 
    klart du ska skriva här vad du känner, vi lyssnar även om vi, iaf inte jag, förstår fullt ut. 

• JoRi

nä fy faan, vilket otur ni har. :( hemsk start på året och så surt. var ju inte lite dom kom över :( lider med er! 

• JoRi

jag håller med er, lucia och together..  

hur är det med dej smultronrt? hoppas verkligen att allt är bra och att det inte var nåt farväl-meddelande! för nåt sånt vill vi inte vara med om! 
    efter regn kommer sol, även om molnen är väldigt svarta och tunga just nu. 

kramar om hårt! 

• JoRi

allvarligt, vad ont i magen jag fick. nu skriver du igen smultronrt, du tänker väl inte ta livet av dej? :(
    det är bäst du snart kikar in här igen och säger att allt är bra! 

• JoRi
    smultronrt skrev 2010-01-07 11:03:34 följande:
    Nä urs mina vänner det var inte alls så jag menade Jag mår inge vidare men det var inte det jag ville ha sagt.. Jag hade en jobbig kväll min kille dumpade mig och jag är nu hemlös.. bor hos kompisar.. Men jag lever det gör jag.. Det vart nog klumpigt formulerat.. Den kvällen skrev jag till alla och tackade alla fina för all hjälp.. Men jag hade ingen baktanke med meddelandet.. Jag lever och mår så bra jag kan med tanke på allt.. ¨ Kramr till er alla
    nu känns det lite bättre, var riktigt orolig där igår! tråkigt att killen dumpade dej, sånt är aldrig roligt. :/ hoppas du kan få tag i en egen lägenhet snart och bara få ta det lugnt! 
    ta hand om dej och hoppas du mår så bra du kan! 
    kram! 
  • JoRi
    babyboom86 skrev 2010-01-09 12:09:52 följande:
    har börjat blöda lite....FAN! gjorde de med dottern i samma vecka oxå med då va det inte färskt blod som nu....jag visste att de va nåt galet, mådde för bra. jahapp va gör man nu då, väntar på att det ska blöda mer å komma en klump lr....ringa gyn?
    usch, läskigt. hoppas det inte är nån fara! håller tummarna för det!
    ring gyn och kolla med dom, du kanske kan få en akuttid eller nåt! 
  • JoRi

baby - du mår säkert bara bra, är nog ingen fara med lilla pyret i magen! tror inte att blödningarna var nån fara, dom flesta jag känner blödde lite i början. :) jag hade bara flytningar med gammalt blod, blev aldrig ens orolig. var faktiskt inte så orolig under graviditeten med Love, tänkte att jag iaf inte kunde göra så mycket åt det och att det för det mesta går bra, så det var bara att följa med allteftersom magen växte. :)

• JoRi

skönt att du fick ett vul iaf! håller alla tummar och tår för att allt ser bra ut! 

• JoRi

baby - åhh skönt att allt såg bra ut! 

smultron - jag vill med gärna ha lösen, om jag får! :) 

alem - stackars ayla, hoppas hon blir frisk fort nu. jobbigt när ens lilla bebis är sjuk! :( 

• JoRi

baby - skönt att få veta varför du blöder, tråkigt bara att den andra bebisen inte klarat sej. men skönt att en gjort det, hoppas den håller sej kvar i magen! men det gör den säkert, vilken vecka är du i nu? 

MinEmPsi - hej hej! min son är 8 månader! 
  • JoRi

åhh vill bara säga god morgon! Love har vaknat på strålande humör och även jag, så härligt! :D 
    ha en toppen dag! 

• JoRi

min Love ska börja på dagis till hösten, 1 september. har inte ansökt än men ska göra det snart. jag ska på möte med chefen imorgon, hoppas kunna börja jobba några dagar i veckan nu i mars, jobba hela april, maj och sen vara ledig i sommar och bara jobba några dagar. min sambo jobbar natt, 10 nätter i månaden, så han är hemma mycket iaf. :) 

• JoRi

Love har med sovit lite tokigt senaste tiden, han har haft en vecka som det hänt massa. fick första tanden i måndags, lärde sej krypa på riktigt i tisdags och kryper nu förfullt, fort går det! 

alvine - vet inte riktigt när barn "förväntas" kunna krypa men tror inte det är nån fara än. vet barn som inte kypt i samma ålder som celina är i nu men så har allt kommit på en gång. är hon duktig på fin-motoriken? typ pinsettgreppet och det, för barn utvecklar väl en sak i taget. Love är rätt kass på det men satt jätte tidigt, går jätte stadigt om man håller i honom och kryper nu.  

• JoRi

babyboom86 skrev 2010-01-28 18:09:30 följande:
    det gamla smala livet är snart ett minne blott....tjockistiden närmar sig med stormsteg. hihi, har lagt upp en bild på min lilla mage i galleriet =)
    åhh mysigt! fin härlig mage du fått redan! har du fått nån tid till ul än?
  • JoRi
    Alvine skrev 2010-01-29 09:51:19 följande:
    Jo det är hon, plockar alla möjliga småsaker, för någon dag sen satt hon och drog lös noppror från en filt och käkade upp dom, jätteroligt var det när jag skulle försöka peta ut dom ur munnen ;) Hon pratar ganska mycket också, förstår desto mer. Men det hade varit kul om hon började krypa eller gå, helst gå kanske, eftersom jag inte tror hon kommer krypa först. Så det blir lite att göra. Men hon vill bara sitta och läsa sina böcker heeeela dagarna... Börjar bli lite uttråkad :(
    oj ja då har hon verkligen koncentrerat sej på finmotoriken och pratet! haha noppror kan vara spännande och man måste ju testa om det är gott :P jo förstår det, jag tycket det var jobbigt att Love inte kom nånstans och tycker det är skönt att han nu kryper. hoppas hon får ett ryck och börjar krypa och gå. :)  verkar det som att hon är på gång? 
  • JoRi

baby - usch vad tråkigt med foglossningen redan nu :( hoppas det håller sej lugnt och inte blir jätte allvarligt! 

vi ska börja med syskonverskstaden när Love fyller 1 år, ska kasta pillrena åt helvete då. haha :P fast det är ju inte förs i maj! evigheter dit. suck :P 

• JoRi

ojojoj vad länge sen det var jag skrev nåt, men har sett vad ni har skrivit. har fullt upp här hemma, dagarna går åt till att jaga Love som kryper runt med en jäkla fart och tuggar på allt. hehe
    just nu har han varit magsjuk i flera dagar, lite tråkigt.

smultronrt - Grattis i efterskott! hoppas du snart landar och hittar rätt spår tillbaka igen!

alem - usch stackars ayla att vara sjuk så mycket, hoppas allt snart ger med sej och att ni får vara pigga och krya. hoppas ni börjar få tur igen, den kanske kommer när snön försvinner. :P 

baby - vad tiden går fort! skönt att du är över 12-veckors strecket! när ska du på ul då? 
    jag är med riktigt skengravid, väntar med på mensen som inte kommer. men vi försöker ju inte men man vet ju aldrig. har hormonersvängingar som inte är av denna värld, snyftar och skriker om vartannat.. haha. testade för ett tag sen och då var det minus. tror inte tt det är nåt men hoppas kan man alltid. :)

Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.6