Inlägg från: Gnagarn |Visa alla inlägg
  • Gnagarn

Rätt eller fel

Hej TS!!

Du skriver att du jobbar väldigt mycket. Hur mycket? Jag jobbar heltid och mer därtill och är jag kommer hem så jobbar nästan alltid min fru (kvällar) så jag passar barnen tills de kvartar vid 20.30 ungefär. Sen ska hunden ut (frun kommer hem vid den tiden så egentid som det så vackert heter blir nångång efter 21.00). Så är det varje dag nästan. Att ha barn är slitigt helt enkelt, inget snack om saken. I många fall sömnlsa nätter och sen till jobb tidigt på morgonen osv. Men det blir bättre så det är bara att hålla ut.

OM du nu inte orkar tycker jag att du helt enkelt får fråga dig vad som är viktigast för dig. Din sons behov av att ha en far nära sig eller att jobba så mycket som du gör. Jag kan garantera att om du väljer jobbet kommer du ångra dig. engar kan du skaffa senare, bara ni har så ni överlever.

Mitt råd är att dra ned på jobbet och spendera mer tid med sonen. Om det krisar sig med deg kanske mamman kan jobba ite då och då för att kompensera rent ekonomiskt. Hon kanske skulle må bra av att släppa sonen lite till dig och träffa andra vuxna.

Lycka till!

Svar på tråden Rätt eller fel