• livet09

Rätt eller fel

Hej, jag har ett problem och undrar om det är någon som har lite råd till mig. Det är så här att jag jobbar väldigt mycke och när jag väl är hemma så är jag så trött och jag har en son på 1år som jag inte orkar leka med när jag väl är hemma för att jag är så trött. Sen är det så här att min sambo gnäller väldigt mycke och säger att jag inte bryr mig om våran son och henne men det hon inte förstår är att jag är den enda som drar in pengar så att vi ska klar oss. Hur man än göra och vad man än göra så får man bara skit.

• Svar på tråden Rätt eller fel
  • Sniffy

Gissar att du är ganska ung?

Du måste väl ändå förstå att din son vill vara nära sin pappa. Det här med egentid existerar inte längre, det är inte jag/du/ni utan vi/vi/vi.

Så mitt svar är du har fel, men kanske ändå rätt för att vi som arbetar är lika trötta när vi kommer hem, men att vara trött är ingen ursäkt för att slippa ta ansvar för sitt barn.

• Schnitzel

Känns lite som det är dags för dig att vara lite pappaledig nu, så du får spendera mycket tid med din grabb.

• lovespappa

Jepp! Det finns helt klart en anledning till att du jobbar. Knappast för egendel eller hur? Du jobbar för att familjen skall ha det bra eller hur?
    Men och det är ett jätte stort MEN!
    Ni kommer att kunna leva på havregrynsgröt om det skulle behövas, det är ingen stor skam i att gå med mössan i vacker hand till soc och berätta att vi inte klarar det ekonomiskt.
    När du inte längre har en familj att komma hem till så kanske du förstår....
    Har du pappa dagar kvar så ta ut dem och njut av ditt barn, säg till din sambo att du älskar henne och att hon har rätt i att tiden med dem är värd mer än de ev. pengar som jobbet drar in!

Om du inte har klurat ut det så FEL gjort men lite rätt tänkt!

• wenger

Pengar är bara pengar. Den dan din tjej tröttnar och drar kan du sitta och räkna pengarna. Det finns inget i hela världen som är värt att i bästa fall missta halva sitt barns uppväxt. Har du otur så får du bara varannan helg med ditt barn. Barn är livets mening och kan iofs förstå att du inte insett det ännu då han är så ung och dom då är lite mer mammiga men det kommer att komma den dagen då han blir pappas pojke och det kommer att vara värt varenda krona som finns i världen. Tänk om är själv skild och lovar dig att den bistra sanningen kommer slå dig hårt i huvet annars.

• Yamashita

Blir du ledsen över att hon tjatar på dig?
    Säg det till henne, att det sårar dig och hela situationen känns jobbig då du vet om att du är trött pga. jobbet men att du vill vara med ditt barn.

Sen kanske du ska ta av de där 240dgr som du har :)

Kommunikation är a och o, å då menar jag med din partner

Hoppas det ordnar sig för er

• Gnagarn

Hej TS!!

Du skriver att du jobbar väldigt mycket. Hur mycket? Jag jobbar heltid och mer därtill och är jag kommer hem så jobbar nästan alltid min fru (kvällar) så jag passar barnen tills de kvartar vid 20.30 ungefär. Sen ska hunden ut (frun kommer hem vid den tiden så egentid som det så vackert heter blir nångång efter 21.00). Så är det varje dag nästan. Att ha barn är slitigt helt enkelt, inget snack om saken. I många fall sömnlsa nätter och sen till jobb tidigt på morgonen osv. Men det blir bättre så det är bara att hålla ut.

OM du nu inte orkar tycker jag att du helt enkelt får fråga dig vad som är viktigast för dig. Din sons behov av att ha en far nära sig eller att jobba så mycket som du gör. Jag kan garantera att om du väljer jobbet kommer du ångra dig. engar kan du skaffa senare, bara ni har så ni överlever.

Mitt råd är att dra ned på jobbet och spendera mer tid med sonen. Om det krisar sig med deg kanske mamman kan jobba ite då och då för att kompensera rent ekonomiskt. Hon kanske skulle må bra av att släppa sonen lite till dig och träffa andra vuxna.

Lycka till!

Svar på tråden Rätt eller fel