Inlägg från: zingo |Visa alla inlägg
  • zingo

saknar mitt barn

Jag är pappa till en ett år liten dotter som jag inte får träffa så ofta i och med att jag och mamman inte är ihop undrar om de finns någon med liknande problem eller kanske någon som har ett gått råd om hur man kan få de att fungera när man inte lever tillsammans

• Svar på tråden saknar mitt barn
  • zingo

jag träffar min dotter 2 gånger i veckan några timmar åt gången har för någon månads sen eller två fått börja ha henne skälv och de är jätte skönt. Mamman har haft och har problem att lämna henne ifrån sej men på samma gång sitter hennes mor barnvakt 2 gånger i veckan så jag tror de har mer med att göra att hon inte vill att jag ska få mer tid med henne. Jag vill verkligen vara pappa till henne. När jag har henne så går allt bra vi äter jag byter blöjor klär på och av kläder leker och sånt som man gör med små barn tror ni de kan vara tid att försöka få ha henne över natten snart eller ska man jobba på att få mer dagar i veckan först?

• zingo

Jo visst är de väl så att barn först och främst behöver mamman när dom är små men vi bor bara några hundra meter ifrån varandra så de hade ju gått att lösa lite oftare. Nej vi har inte delad vårdad de tog slut emellan oss när hon var gravid så då blir ju hon vårdnadshavare automatiskt. Vill verkligen inte gå till rätten och som pappa har man ju knappt något att hämta där ändå eller? Skulle aldrig ge upp då går man ju under.......

• zingo

Jag har fått erfara att familjerätten inte är till något större stöd har också pratat med en advokat men om jag går till rätten så får jag i bästa fall träffa snutt så mycket som jag redan gör så de är så länge lagstiftningen ser ut som den gör meningslöst. Tror jag ska försöka få en dag till nu när hon ska börja gå till dag mamma då kan hon ju lika gärna vara hemma med mej. Men vad är viktigast för barnet att man får träffas ofta eller att man är med varandra länge när man väl träffas??????

• zingo

Ok men ni som har erfarenhet av tingsrätten och kanske vet lite mer. Hur långt kan man komma i rätten förutsatt att man aldrig har bott med sitt barn och att mamman inte har gjort något "fel" i lagens ögon i vilket fall? min advokat menar att man typ kunde hoppas att först få lite mer tid dom dagar vi träffas (2 i vecka) och senare när de går så skulle hon kunna få sova hos mej varannan helg och sen få träffa henne en dag den veckan hon inte sover has mej. Är de nu så illa den rättsliga vägen så känns de som om jag har större möjligheter att få mer tid om jag resonerar med henne själv eller kår de att komma längre i rätten? och vad är oddsen för de?

Svar på tråden saknar mitt barn