Inlägg från: Miss Gul |Visa alla inlägg
  • Miss Gul

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Men dra på trissor Lycka - miraklet drabbade även dig!!! Håller alla tummar och tår för att det går vägen för erSkrattande

(Kikar bara in en snnbbis, skriver mer om en stund)

• Miss Gul

Hej alla i tråden!

Jag har också varit frånvarande läääänge och jag ser att det hänt en hel del här! Stort grattis till Need och Lycka som fått bebbar, stort grattis till Sofia och Glitter som fått +,  och många tankar till er som fortfarande väntar. Vi fick ju vår klimp för drygt ett år sedan, och precis som Need beskriver är känslan över att han äntligen faktiskt är här så märklig och överväldigande att det inte går att beskriva. Jag fattar det fortfarande inte riktigt, och jag har liksom varit helt världsfrånvänd under hela mammaledigheten, så jag förstår dig precis.

Verkligheten har dock gjort sig lite påmind då vi försökt få till ett syskon på naturlig väg sedan i april utan minsta resultat (vår son blev ju till "bara sådär" - utan att vi ens planerat det, så vi tänkte att vi kanske skulle ha samma mirakulösa tur en gång till, men icke), så nu börjar vi fundera på om vi ska vara "nöjda" eller vad man nu ska säga, köra igång med IVF-svängen igen eller ställa oss i kö hos AC. Vi vill gärna att han ska få ett syskon, men inte till vilket pris som helst. Jag är mer än lycklig och tacksam över att han finns

Däremot undrar jag - ni som gick hos Sven Björk på Lucinakliniken och har TNF-Alfa - blev ni ordinerade 150 eller 75 mg Trombyl? Minns ni? Han jobbar ju inte längre, och min nya dr ordinerar mig med bestämdhet 75  - och det händer ju inget alls som sagt. Med sonen åt jag 150 och det gick hela vägen. Kan det spela in tror ni?  

Mångamånga kramar till er alla!

• Miss Gul

Ah, tack! Jag kommer nog på eget bevåg att dra till med 150 nästa månad. Kan ju inte skada.

Sofia - var har ni gjort era behandlingar någonstans? Vet ju att SH inte gillar Trombylbehandlingar i samband med sina ivfer och jag är - precis som du - övertygad om att det för mig är tabletterna som gjorde susen så jag vill gärna gå dit de är välvilligt inställda redan från början

Lycka: Jorå, livet som mamma är såklart fantastiskt. Och märkligt. Ibland fattar jag fortfarande inte att det faktiskt är jag som går och drar en barnvagn, har ett barnrum i lägenheten och små miniskor i hallen....

• Miss Gul

Blääää nä fy fasen SofiaSkrikandes Beklagar verkligen. Du är så stark som orkar ge dig på det så snart igen. J-a endo. Inte för att det hjälper dig det minsta, men jag vet hur du känner dig. Stor kram!
    Mala: Ja - klart du ska jobba med kvinnohälsa! Det behövs SÅ väl!
    Glitter: Hur har det gått?  
    Needed: Fint nytt namn Glad 

Ego:
    Vi är precis klara med vår utredning hos Leena Garoff på Octaviakliniken. Den var ju mest för "syns" skull eftersom det var så länge sedan jag gjorde utredning sist och visade väl inte på några nyheter. Nu står vi i valet och kvalet om det blir IVF på CvL eller St.G. Leena är samarbetsdoktor med CvL och vi skulle - om vi väljer dem - bara åka upp vid ÄP och återinförande. Klart är iallafall att vi kör igång i april eftersom vi har bokat in tider hos bägge. Nu har vi gett oss en vecka att fundera på vilken klinik som känns bäst. Tidigare hängde jag ju på SH men det känns inte som ett alternativ nu iom att vi vill köpa 3-pack.Känns märkligt att vara igång igen.

Massa kramar till alla!      

• Miss Gul

Yay och stort grattis till Glitter! Förstår dock att det känns tungt med höftproblemen. Jag har också vänner vars barn fått skena och det har gått jättebra. Jag tror inte att barnen uppfattar det som något besvärligt heller - de vet ju inget annat. Hoppas att det känns lite bättre nu efter ett par veckor?

Hos oss har det gått rätt fort, jag började spraya i fredags och beräknad ÄP blir 23-27/4. Vi bestämde oss för att stanna kvar hos vår utredande läkare som är samarbetsdr med CvL - det enda vi gör hos CvL är ÄP och återförande, resten sköter hon. Hittills verkar hon bra - jag ska få börja med trombyl direkt efter återförande så får vi se var det landar.

Sofia - hur går det för dig? Och hur är det hos er andra? 

• Miss Gul

Sofia: Spännande! Hur ser det ut såhär långt?

Vi gjorde i ÄP i tisdags, fick ut 10 ägg vilket resulterade i ett ET idag och tre till frysen. Nu är jag i valet och kvalet att köra 75 eller 150 mg Trombyl. Dr B ordinerade ju 150 medan jag nu är ordinerad 75. Det enda jag vet är ju att 150 mg resulterade i vår son, så inte kan det vara helt åt skogen?! Tog den högre dosen idag iaf.

Hur mår ni andra? Glitter och Need - hur mår bebbarna?

• Miss Gul

Sofia: Yay! Håller tummarna för att allt går fortsatt bra nu! Blir det ET imorgon eller ska ni köra 5-dagars?

Angående Trombylen så kör jag på 150 den här omgången. Dels för att jag litar på Dr B men även för att jag knaprat 75 i 8 månader nu medan vi försökt på naturlig väg och det funkade ju bevisligen inte. Min man är inte jättenöjd, han tycker att vi ska följa läkarnas nuvarande ordination så nästa försök - om det nu inte blir ngt den här gången - ska jag testa med 75. Ska bli spännande att se om Predisolvonet gör skillnad för dig.

Vi har funderat på att sätta tillbaka två embryon. Vi har ju köpt ett trepack, och vill det sig inte nu eller vid nästa försök kommer vi nog att föreslå det. Vet dock inte hur lätt det är att få igenom det med läkarna?

Glitter: Det låter underbart!!!! Skönt också att hon fick ta av skenan lagom till värmen ????

Trevlig första maj på er!

• Miss Gul

Glitter: varifrån kom alla dessa frågetecken kan man undra - meningen var det iallafall inte.

• Miss Gul

Sofia - vaaa neeeej!!! Undrar som Lycka, vad sa dr? Hade de någon aning om vad det kunde bero på? Det är ju märkligt att inget blev befruktat när det såg så bra ut.Du skrev väl att du plockats senare än vanligt den här gången - kan det ha berott på det? Storstor kram till dig!

När det gäller mig och Trombylen så vet jag inte varför jag fick 150mg, tror att flera i tråden fått samma av dr B.Jag hade tnf-alfa 6,8 då iaf som trolig orsak till mina mf och svårigheter att bli gravid. Vadjag lyckats läsa mig till är att det - om man kombinerar flera olika mediciner för immunologiska sjukdomar - kan räcka med 75mg, men detta är ju inget som "vanliga" kliniker håller på med. De ordinerar väl 75 mg som standarddos utan att utreda det nämnvärt huruvida det hjälper just dig eller inte.

Och angående symptom så - jag är skengravid så som jag är varje månad, ingen skillnad än så länge Testdag är den 10/5, men jag är skeptisk.

• Miss Gul

Sofia: Jag håller också tummarna för att ni kan köra direkt i nästa cykel. Vi lär ju inte heller hinna med ett försök till om det skiter sig nu, med jättetur kan vi kanske få till ett frysförsök i juni men troligtvis inte. I såna fall får vi kämpa ihop i höst! Skönt iallafall att er dr verkar så förstående och tillmötesgående.

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10