Inlägg från: lilla mej |Visa alla inlägg
  • lilla mej

Värna om era katter - håll dem inne!

och nar dom ar fulla kan de bli pakorda av bilar, det ar bara for deras eget basta, ni ar valdigt oansvariga om ni inte haller era barn inne tills de ar minst 25ar.

• lilla mej

nej men du sager ju att alla som slapper ut sina katter ar oansvariga och lata och allt vad det nu var!! Men jag har alldrig sagt att folk med innekatter ar djurplagare, jag har sagt att det ar upp tillvar och en att se till sitt djurs basta om de gillar bast att vara inne och ute. Sa det ar fel av er att saga att ALLA katter ska vara inne, din kanske gillar det min gor det inte. Ar jag en djurplagare da? Ja det borjar anna bli tjatigt med folk som tror att de vet bast om hur ALLA ska skota sina djur.

Och om min katt bajar pa fel stalle har hon bade idchip och halsband med mitt nr sa var valkommen att hora av er...

• lilla mej

den var till knytets.... och man far visst inte skoja lite i den har traden bara slass

• lilla mej

vad ar det som inte gar in? Att du har bajs i rabbatten, jag men ring agaren da!!
    har fattat och har svarat 100gr

• lilla mej

tack det var trevligt sagt...jag struntar i bajet, for vi pratar inne katt eller ute katt.

• lilla mej

Vet inte men denna traden ska val handla om vad som ar bast for din katt, inte vad som ar bast for din granne?

• lilla mej

varfor ar vi trog fattade? Jag har aldrig sagt att jag inte tanket plocka bajs fran grannens tradgard om de vill det.... jag har aldrig sagt att jag inte ska ta ansvar for vad min katt gor..... men vad jag har sagt ar att min katt mar bast av att fa vara ute och inne, jag har inte sagt att alla katter mar bast av det men min gor det. och det ar vad jag tycker ar fel att andra ska sitta och saga till mig vad jag ska gora med min katt..... jag sitter val inte och sager vad ni ska gora med era ungar.... vad som ar bast for dem osv... jag tycker nog att ni ar lite ego

• lilla mej

Men kara nan skulle katter vara ett sant stort hot moyt miljon och manniskor skulle det nog finnas lagar om att de mast hallas inne.... nu dfinns inte det utan det annses att katten ar ett djur som ar ok att ha los for att den inte staller till storre skada. Och jo hundar ar skillnad, jag bor i ett land dar det inte ar sa harda regler med hundar heller sa de springer runt lost, och ja de springer ute pa vagarna for att de gillar "sallskapet" av manniskor och rorelse, katter haller sig oftast undan sant. Vet inte om min katt ar en speciellt bra och klok katt som inte bajar i grannarnas tradgard eller om jag har bra grannar som inte gnaller for lite skit och har mer forstaelser....

nu forstar jag varfor svensken har rykte om sig att vara sa "jag vet bast" och sa jakla serios och gnallig....

• lilla mej

RadixLecti

Och vad gäller renlig saliv: Är det därför man ska ta stelkrampssprutor när man blivit biten av en katt eller hund?

det far man gor av ett mannisko bett med.....

+att jag tror manga manniskor slickar rumpor med.... fast kanske inte sina egna...

• lilla mej

nej jag tror manniskor ar snuskigare an djur....ja jag vet ju inte personligen for jag har aldrig gjort nagot sant sjalv men har hort att vissa slickar tydligen lite har och var...

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!