Inlägg från: lilla mej |Visa alla inlägg
  • lilla mej

Värna om era katter - håll dem inne!

Jag vet inte hur man kan saga att alla katter mar bast av att vara inne, for da kan inget farligt handa. Ska man stanga inne sina ungar med da? Min katt springer in och ut som hon vill och skulle bli helt deprimerad om hon blev instangd hela tiden. Och farliga saker kan handa innomhus med... Visst bor man mitt istan sa ar det ju lite svart att ha katt. Olyckor hander men skulle aldrig stanga inne min kisse som alskar att vara ute for att det finns risker, det finns risker med det mesta i livet fast skulle du tanka sa sa skulle du nog TEX aldrig satta dig i en bil igen heller....

• lilla mej

Man ar inte en dalig agare eller oansvarig eller struntar i vad som hander sitt djur om man later de vara ute, man bara ser till sitt eget djurs basta, det finns sakert katter som mar fin fint innomhus, men ni maste ju oxa veta att det finns katter som inte gor det...

• lilla mej

jo men det ar ju det jag gor for min katt mar bast av att fa springa in och ut..... skulle det vara att varna om mitt djur om jag laste in henne och hon blev deprimerad????

• lilla mej

ja det e helt sjukt, min lilla kisse var en hittekatt och en vanlig bond katt fast jag har lagt ut ca 5000kr nu i vetkostnader och idchip, djurpass, diverse saker som hon har behovt, skulle aldrig lasa in henne barafor hon har kostat mig pengar..... finns nog folk som ser djur som en status grej mer an ett djur som de faktiskt ar....

• lilla mej

Annis76

bra sagt katter ar olika endel trivs inte att vara inne sa varfor ska de da behova vara det? jag vet nagon annans katt kanske trivs jatte bra inne, men min gor inte det sa skulle aldrig plaga henne med det.... det skulle ju vara jatte sjalviskt.

• lilla mej

och om barnen jagar katterna da ar det ju barnen man ska ta i tu med eller??

• lilla mej

jag bor inte i en stor stad, men i en tatort och det finns traffik dar med. Jag har haft fler vanner dodade (2) i traffiken an husdjur.... da skulle man ju vara oansvarig om man har sina barn i bilen med for saker kan handa..... Man ar inte oansvarig om man har en katt ute. Man ar o ansvarig om man inte tar den till veterinaren nar den behover, ger det mat och vatten, har halsband med namn och telefonnr, idchip, alla vaccinationer osv deto, gor man inte dessa saker da ar man oansvarig... visst ni med inne katter de kanske ar jatte glada inne men hur kan ni veta att andras ar det? Om katterna blir attackerade av andra manniskor da ligger problemet nagon annanstans , tex dalig barnuppfostran osv. Att katter forsvarar sitt revir ar naturligt, vi har massor av katter runt oss men varan kisse har aldrig hamnat i brak. Hon kunde ha dott en gang nar hon var inne och lekte med ett persien snore och fick den som en snara runt halsen... fast da var hon innomhus det finns faror over allt.

• lilla mej

JoNiCa
    Det finns sa manga bajstradar. Enda forklaringen ar att katter bajsar och de bajsar pa stallen dar de kan grava ner det. Har man problem med det tycker jag man ska bo i lagenhet utan tradgard, for det ar inte bara katter som bajsar i tradgardar.

• lilla mej

NJa jag e inte nonchalant, har 2 frammande katte som kommer in i mitt hus och ater och sover och har det bra.... allt jag behover gora ar att schasa ivag dom eller kassta lite vatten... inga storre problem for mig... retar inte upp mig for smasaker. Enkel losning ar att lagga ett lock pa sandladan nar den inte anvands, det gor min syster for sina barn. Det mesta gar att losa utan att bli aldeles hysterisk.

• lilla mej

Jag bor mer eller mindre pa landet.... men det finns inte manga som inte har bil eller tradgard i dagens lagen vart man an bor..

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!