Värna om era katter - håll dem inne!
Det här ämnet brinner jag för så in i bängen.
Har alltid tyckt att man ska hålla sina katter inne om man älskar dom tillräckligt mycket.
Man släpper inte ut sina barn vind för våg, och bör inte heller så göra med sina små missar.
Visst även jag får tillfälliga förvirringar då min katt sitter o stirrar ut eller sitter o jamar vid dörren för att (som jag tror)"hon vill ut". Men sen återfår jag min intelligens och inser att hon har det 100-tals ggr bättre inomhus än utomhus. Visst hon skulle kunna springa längre, men hon skulle också behöva springa fortare och stundtals för livet för att komma undan andra katter och bilar.
Hemma kan hon leka med sin kattkompis, springa upp och ner för husses och mattes möbler samt alla deras kattställningar. Och sen bli bortskämda med lite gourmemat.
Och ibland e det ju bara för roligt att bli jagad av matte runt i lägenheten. Skillnaden är att här är hon trygg och fri från elaka människor.
Hon föddes utomhus och levde utomhus sina första 12 veckor tills hon kom till mig. Sedan dess har hon varit innekatt.
Har en kompis som påstår att "hon mådde så dåligt av att hennes katt bara satt o skrek vid dörren när hon var inne så att hon var tvungen att släppa ut katten" jävla skitsnack säger jag! Mina katter är mina barn, min hemskaste dröm är att mina katter skulle smita och sen sitta med ovissheten: kommer dom tillbaka eller inte?
Och som det gäller med barnuppfostran(enligt min mening) barnen kan inte alltid få som dom vill, och vet inte alltid vad som är bäst för dom. Det är oftast föräldrarna som vet det!.
Och om jag ska vara ärlig så är enligt min åsikt kattägare som släpper ut sina katter(förutom då det gäller på landet o kastrerad kisse) väldigt lata människor som inte kan ta hand om det liv dom ska ansvara för.