• Dansken

Folk dömer en - bara för att man är ung.

BonnyBoo skrev 2009-12-10 20:57:39 följande:
    Hej. Jag förstår precis vad du menar TS. Jag är 18 och har en son på 6 månader, dock så har jag märk att skillnad på om jag går i "fin" kläder eller avslappnat. jag går oftas propert klädd och då har jag bara fått glada blickar och snälla komentarer om sonen, det är nog mycket för att man ser äldre ut då. jag ser äldre ut övelag också men dom få gångerna jag gått i "ungdomskläder" så har jag fått helt andra blickar vilket är så jävla sjukt. men samtidigt så kan jag märka att jag själv haft förutfattade meningar när det gäller unga föreldrar, ser jag någon som är propert klädd men i 18-20 års åldern så ser jag dom som något äldre och även mer passande föreldrar än om det kommit en 18 åring klädd som en "ungdom" och jag tycker verkligen inte att unga föreldrar är sämre föreldrar. utan det är helt enkelt första hel hets intryckett. konstigt nog :P
    hur klär man sig vuxet? En jacka från Lindex & inte från MQ?
  • Dansken

och till ts: Tror att det kan vara en blandning av idioter som finns överallt, din dåliga attityd & tyvärr din ålder. Jag är inte ens mamma, men var gravid i sommras, då jag var 18. Min sambos mamma började storgråta & det var inte glädje(min svärmor har en son på 6år, jag har jobbat på dagis & passat både hennes son OCH hon har en vännina som jobbat ihop med mig, hon vet att jag är duktig med barn). Heeela hans familj tyckte att det barnet skulle bort. Vad skulle folk tro om deras familj annrs? Jag & killen, födda 90 & 87.. uusch & fy.. ?? nä, oavsett vad folk säger så finns det fördommar mot yngre mammor. När jag ringde till bvc o sa att jag var gravid fick jag ett grattis, men sa nej, jag ska ha abort, hon bad om mitt person nr & helt plötsligt sa hon "jaha, ja men då förstår jag" Asså vafaaaan?
    Men min mamma, hon vill bara bli mormor, för hon känner mig & vet att jag hade blivit den bästa mamman i världen.

kram:)

• Dansken
    JosieJosie skrev 2010-02-09 05:00:13 följande:
    Sen är det i alla fall så på Stockholms bussar att barnvagnar inte på något sätt har företräde före rullatorer. Utan det är försten dit som gäller.
    så skönt att bo i skåne, där fiinns separat plats till rullstol/rullator & en till 3 barnvagnar ca :)
  • Dansken

äh, det händer sällan i lilla Lund, universitetsstad.. Inte så värst mkt gamla folk eller mammor som inte kör bil heller. Men tycker synd om er i sthlm, måste vara jobbigt med all trängsel o stress.

Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.