• Anatha

Folk dömer en - bara för att man är ung.

Jag tycker faktiskt att det är värre när unga friska eller i alla fall inte gamla människor inte visar gamla sjuka människor respekt. Har man rullator har man det inte för att det är roligt utan för att man behöver den. Att du fälla ihop den kanske inte är så lätt.

Jag tror nog du skulle bli mycket bättre behandlad av omgivningen om du själv valde att behandla omgivningen bättre.

Visst finns det idioter som dömer folk hit och dit och även unga mammaor men det är långt ifrån alla och jag tror att manser det man vill se.

• Anatha

Fragile Flower skrev 2009-12-11 15:40:53 följande:

Låter som att du haft en hel del otur.Jag fick barn som 17åring och har aldrig haft någon större otur pga min ålder. Jo, jag blev ju behandlad som en småunge på BB. Men det är unga personer som har kommenterat mitt föräldraskap med "Nu har du förstört livet" osv. Annars har det gått jättebra. Idag är jag 21 och väntar mitt andra barn. Jag räknar med att behandlas likadant på BB, eftersom min mamma som fick 4 barn innan hon var 25år blev behandlad så alla 4 ggr.
    Eller så behandlar många barnmorskor på BB blivande mammor som småbarn för det har jag även hört från mina 30+ väninnor som fött barn.

Jag vet inte om det för alla andra är självklart vilken ålder folk är men jag har jättesvårt att se hur gamla folk är. En person som är 17 år kan lika gärna vara 25 år och tvärt om. Själv är jag 32 år och kommer jag till systembolaget i "ungdomskläder" får jag alltid visa id-kort men kommer jag i dräkt så får man en annan behandling. Folk har fördomar men det är definitivt inte bara ålder och alla har fördomar om olika saker.
  • Anatha
    Cornbread skrev 2009-12-13 17:57:17 följande:
    Jag är 22 och är väl inte extremt ung, ser dock yngre ut än vad jag är och jag förstår dig. Får konstiga blickar av äldre oc när jag var gravid gick jag och sambon ut och åt på harrys, då stod vi och väntade på att få ett bord oc hett äldre par vände sig om och frun i sällskapet pekade på min mage och så viskade dem och av sneda blickar, vissa tror jag är 17 eller nåt verkar det som.
    Ja eller så är vissa konstiga i huvudet och hade lika gärna kunnat kommentera vad som helst. Folk som pekar och uppenbarligen viskar är ju störda i huvudet och har förmodligen negativa åsikter om allt och alla.
Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.