• Matillin

Folk dömer en - bara för att man är ung.

Alltså jag disskuterade precis igår det där med min svärmor att det finns dom som menar på att dom aldrig får hjälp med vagnar av bussar eller erbjuds platser när dom är gravida.
    Jag tror faktiskt att det handlar mycket om vilken attityd man har och hur man uppfattas.
    Kanske ser jag ovanligt trevlig och snäll ut men det har aldrig hänt att ingen erbjudit mig hjälp på en buss, och då bor jag i stockholm?
    Igår senaste fick jag hjälp både av och på under min korta resa, 4 personer erbjöd sig alltså hjälp.
    Sen ts är det inte bara tonåringar eller ungdomar som klagar på att dom inte får hjälp det gör äldre personer med så jag tror verkligen inte det handlar om att folk inte gillar gravida ungdomar??

• Matillin
    Colapolarn skrev 2009-12-11 11:03:17 följande:
    Ja, så känner jag också. Och ang huvudinlägget så tycker jag ju kanske att du "tjafsade". Klart som f att en person som är i behov av rullator inte bara kan vika ihop OCH plocka isär den hur lätt som helst på en buss. De personer jag har sett med det behovet har svårt nog att åka buss ändå, som det är. Jag har aldrig sett en med rullator som hade klarat av att vika upp den, hänga på korg etc när h*n ska av bussen.. Och språket du använder låter verkligen dåligt. Oavsett ålder på personen hade jag absolut reagerat negativt på en person som betedde sig som dig på bussen.
    Instämmer.
  • Matillin
    FamBroberg skrev 2009-12-11 12:04:59 följande:
    Jag fick min son när jag precis fyllde 21, så ung var jag, men inte UNG i dagens bemärkelse. På "mammagruppen" efter var jag såklart yngst. Lite axplock av vad som sades:"Förstår inte varför man ska ha så bråttom när man är ung att skaffa barn. När man kommit upp runt 30 är man nog bättre på att handskas med barn eftersom man vuxit in i sig själv...""Det är väl typiskt unga föräldrar att inte ta ansvar""Unga mammor ammar inte har jag märkt. Är det för att dem är rädda för att förstöra brösten? Då kanske man skulle väntat ett par år till?" (menande blick på nappflaskan som tittade fram tillsammans med ersättningen ur min skötväska)
    Du måste hamnat i en grupp med rejält ouppfostrade 30 åringar, bara att beklaga
    Det var många i min grupp som var unga runt 20, själv var jag 26 då och många ammade inte liksom jag, hörde aldrig något dylikt av dom "äldre"
  • Matillin

Du måste hamnat i en grupp med rejält ouppfostrade 30 åringar, bara att beklaga Det var många i min grupp som var unga runt 20, själv var jag 26 då och många ammade inte liksom jag, hörde aldrig något dylikt av dom "äldre" -Skulle väl kanske tillagt att jag inte slutade amma för att jag inte ville amma, utan för att jag hade lite mjölk. Delammade båda barnen tills dom var 3 månader då dom började föredra flaskan helt över bröstet.

Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.