Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Folk dömer en - bara för att man är ung.

har samma senario som dig TS

som tur är "ser" jag inte ung ut, alla som känner mig ha trott jag är 22-23 minst.

så därav säger jag ALDRIG min ålder på Öppna förskolan för att slippa kritik, alla "unga" mammor är inte dåliga mammor..

vet prakt exempel på en "dålig" ung mamma enligt mig, som ger sin 10månaders ballerinakex, chips osv.. men de är bara jag kanske som tycker de är dåligt..

hatar de "äldre mammorna" som trycker ner alla ( de flesta) unga mammor till botten och får oss att verka dåliga!

blä! behöver också skriva av mig lite :P

• Viktorsmamma
    stfu skrev 2009-12-10 21:10:09 följande:
    saraeu: på vilket sätt trycker alla de "äldre mammorna" ner de flesta unga mammorna till botten? för mig e d helt sjukt att du ens kan påstå en sån sak.
    jag skrev med undantag väldigt många i MIN omgivning har somsagt inte vetat att jag bara var 19 när jag började gå på tex. öppna. om jag hade sagt det hade jag någ fått mer pikar osv.

så jag påstod verkligen inte att ALLA gör det om du skulle läst mitt inlägg lite bättre
    Viktorsmamma skrev 2009-12-10 21:02:14 följande:
    har samma senario som dig TSsom tur är "ser" jag inte ung ut, alla som känner mig ha trott jag är 22-23 minst.så därav säger jag ALDRIG min ålder på Öppna förskolan för att slippa kritik, alla "unga" mammor är inte dåliga mammor..vet prakt exempel på en "dålig" ung mamma enligt mig, som ger sin 10månaders ballerinakex, chips osv.. men de är bara jag kanske som tycker de är dåligt..hatar de "äldre mammorna" som trycker ner alla ( de flesta) unga mammor till botten och får oss att verka dåliga!blä! behöver också skriva av mig lite :P
  • Viktorsmamma
    MikuAndSaraLi skrev 2009-12-10 23:45:16 följande:
    Jo precis.Nu säger vi ju inte att ALLA gör det - men dom få undantagen är mer än nog för att man ska må skit eller bli fly förbannad.På Öppna Förskolan säger dom Alltid åt mej att jag gör fel!Det är personalen, då."Jag gjorde si och så med MINA barn, faktiskt."Jag stör mej på det.Så nu har jag bytt förskola.Jag har hunnit fylla 20 nu så ingen rynkar på pannan längre.Men just på den förskolan.. Det känns ju hemskt, alltså! Jag satte min dotter i en barnstol för att ge henne mat och så häver en av kärringarna ur sej "Du får inte låta henne sitta för länge i dendär stolen. Ta upp henne om några minuter." Ah, så du lyckas mata en bebis på några minuter så att h*n är mätt? Knappast!! Jag förstår dej - att ge ballerinakex och CHIPS till en 10-månaders är väldigt oansvarigt.Sånt blir det tid för sen när dom är äldre. Har själv en kompis (som är lika gammal som jag - men som fick barn några månader före mej) som lämnar sin dotter ensam på soffan och i deras säng. Jag sa ifrån att varför itne lika gärna lägga henne på en filt på golvet? "Men jag går ju itne och duschar eller nåt, det går fort." Och hon ska alltid - ALLTID - säga åt mej att såhär ska du göra och si och så och hit och dit. Hon anser sej bättre än mej, att hon vet mer bara för att hon födde nån månad innan mej. Hon har alltid varit lite.. udda, så jag väljer att totalt ignorera hennes 'råd'. Så nej, det är ju inte bara 'gamla' som säger massa saker - det är ju en hel massa mammor som tycker dom är 'bättre' för att dom har 'erfarenhet' etc. Det tycker jag är dumt..
    ja precis.. vissa är undantag. träffat BLA. en förstagångsmamma vid 35 som sa till mig at hon ångrar att hon inte skaffade barn i min ålder.

här på öppna har vi TOM en "unga föräldra" öppet upp till 23års ålder. och vår öpnna personal gillar oss unga, vi har även extra saker på våra öppet tider så de försöker "hjälpa" med olika saker om man behöver det.
Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.