Så här gör ni om ert barn mobbas eller kränks!
Skulle precis skriva ett inlägg om min son.
Han har problem med en kille i sin klass. De går i tvåan. Vi kontaktade rektorn i tisdags och han ringde till min man igår och sa att innan han gör nåt åt saken skulle vi prata med pojkens föräldrar. Men ska vi verkligen behöva göra det innan rektorn gör nåt?
Vi skulle ha tagit kontakt förlänge sen. Detta har hållt på till och från sen förskoleklass. Vissa perioder har alltid varit bra och de har lekt med varandra. Men den senaste tiden har det varit mycket. Den andra pojken är på våran son och retar honom tills han blir förbannad. Igår hade den andra killen ställt sig framför min son och sagt att han var Michael Jackson (alltså den andra pojken var de). Min son sa sluta men han forsatte. Min son sa sluta flera gånger man han gör inte det. Idag när jag kom och hämtade honom gick jag till fritids först. De slutar kl 13 i skolan och jag var där ca 5-10 över. Men han var inte där. Han var i skolan och väntade på mig. När jag kom såg jag att nåt hade hänt. Han såg ledsen och rädd ut. Han sa att vi skulle prata med andra tvåans lärare och det gjorde vi. Det visade sig att den andra killen hade varit på honom igen och det låg på golvet och brottades.
Nu får det vara nog.
Men det jag vill vet är det första jag frågade. Är det verkligen vi som ska kontakta pojkens föräldrar innan de agerar i skolan?? Jag vet inte ens om det hjälper eftersom läraren har gjort det och inget händer. Vad gör det för skillnad om vi gör det då? Jag blev så ledsen idag när jag såg min son. Han ville jätte gäran vara på fritids när jag sa åt honom i morse att jag kommer och hämtar honom tidigt. Men när jag kom dit hade han inte ens vågat gå dit. :(