Sytråden spinner vidare - röd tråd
UFO nummer två tryggt på jorden. Har ytterligare en tröja utklippt, får se om jag orkar knåpa ihop den också idag. Måste trä om overlocken för den tröjan, det är där skon klämmer.
UFO nummer två tryggt på jorden. Har ytterligare en tröja utklippt, får se om jag orkar knåpa ihop den också idag. Måste trä om overlocken för den tröjan, det är där skon klämmer.
Sitter i bilen på väg till norrland för att gå på begravning imorgon. hurra för mobilt bredband och bärbar dator. Har nya SoS katalogen med för att bläddra lite i när andan faller på.
Enligt diagrammet i min dotters BVC bok ligger de "normalt" mellan 40 och 41 cm vid tre månader.
Syfestivalen till helgen, någon som ska dit? För min del blir det en heldag på lördag, min syster och jag åker bussresa som vanligt.
Sitter här med beslutsångest. Åka eller inte åka på mässan. Vädret ska ju bli vidrigt, och det är ett antal mil i buss. Får kliva upp tidigt imorgon, kolla vädret och besluta mig då tror jag.
Efter mycket velande så tog vi oss tillslut iväg till syfestivalen igår. Åkte bussresa, så vi var ju rätt bra i tid enligt beräkningafr och sådär, märkte inte av ovädret nämnvärt. Fast busschauffören fick applåder när han vid hemfärd ropade ut i högtalársystemet att det skulle få ta den tid det tog att ta sig hem.
Handlade en del tyg, mest från JNY, MG och någon tygbit från Mjuka Tyger. Dock föll jag inte för hennes nya träd och skogstyg. JNYs bondgårdstg är bedårande, men lite för barnsligt för mina barn tyvärr, så där blev det inget köp.
Språkade lite med Gekko, och såg ett antal personer som säkerligen var sybloggare, men jag hoppade inte på någon för att kolla upp det närmare.
Suck! Har inget jobb den här veckan, så jag tänkte för en gångs skull tillbringa en massa tid i syhörnan. Fixade mitt städbeting på förmiddagen för att ha eftermiddagen till mitt förfogande att sy. Och vad händer? Går och drar på mig jordens huvudvärk och yrsel och en massa skräp. Min sambo har gått och dragit på en skum förkylning med bland annat dessa symptom den sista veckan, så det är väl bara att vänta på halsont och hosta också då. Blä! Slocknade på soffan efter middagen och sov bort närmare en timma, så vi får väl se vad jag orkar under kvällen. *gnällig*
Har iaf hunnit tvätta upp nästan alla tgerna jag köpte på syfestivalen, så när jag väl kvicknar till är det bara att sätta igång.
Och jag jublar när jag hittar tillräckligt tighta jeans till min stora tjej. Drömmen vore jeans som sitter uppe utan bälte, men så smala tillverkas dom nog inte, ingen annan skulle få upp dom över låren misstänker jag.
På min maskin är trådspänningsbrickorna också "inbyggda" under kåpan liksom. Så det går inte att trä på mer än ett sätt genom dom. Men, det är heller inga problem att sy med tvillingnål, så något måste är det inte att trä på olika sidor, om man nu inte kan.
Och nu får jag beslutsångest. Beställa eller inte beställa?
Åh vad jag önskar att jag orkade sy lite. Förra veckan jobbade jag ingenting, och hade tänkt sy på eftermiddagarna. använde förmiddagarna till att städa och efter lunch kraschade jag i soffan med huvudvärk. varenda dag. Och den här veckan blev jag inringd på jobbet, så då orkar jag ingenting efteråt. Blä! Jag är ju såååå sugen på att sy.