Inlägg från: LumLumLum |Visa alla inlägg
  • LumLumLum

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Nu finns det lite försmak av sommaren i en blogg nära dig.

• LumLumLum
    Kaja skrev 2009-12-15 11:59:07 följande:
    Nja. Har man Australien som marknad så är du helt rätt! Jag har massor med besökare på alla mina plagg som är taggade med "sommar" på Etsy... De bara KRÄKS på förstasidan som är fylld med varma mössor och stickade vantar. Tror det ja, med 35 grader ute och strålande sol, så behöver man inte sånt!
    Du har så rätt.
  • LumLumLum

Tänk om man hade samma inspiration till matlagningen som jag just nu har till att sitta och skissa klädesplagg.

• LumLumLum
    melizza skrev 2009-12-16 11:07:28 följande:
    ursäkta min dumma fråga men vad är det för skillnad på täcksöm och overlocksömm???
    Med overlocksöm syr man ihop två tyger, täcksöm använder man till dekorsömmar och fållar.
  • LumLumLum
    ak74 skrev 2009-12-17 10:57:43 följande:
    Min troll ligger hemma tvättade och tumlade men jag har ännu inte haft tid att sätta saxen i dem. De känns mjuka och sköna i alla fall, ungefär som JNY:s djungeltyg i interlock. Jag gillar färgerna med smaken är som baken...
    Jag säger ungefär detsamma. Köpte grönt och orange, gillar färgerna jättemycket. Och tyget känns bra, men jag har inte klippt i det än. Det orange fick jag igår, så det har inte ens hunnit tvättas än.
  • LumLumLum

Till vetekuddar ska du använda naturmaterial, så ja, bomullsväv funkar bra. Om du vill sy med fodral är ju en smaksak, men fördelen är ju då att överdraget går att tvätta. Du använder helt vete, finns i småförpackningar i matvarubutiken eller 30 kilos säck på Granngården.

• LumLumLum
    Kaja skrev 2009-12-17 11:30:44 följande:
    Förhandsbokade de röda trollen. Nu hoppas jag att de hinner komma innan jul!
    Det tycker jag du borde få. De kom ju samtidigt som de orangea, och jag fick hem mina orangea idag.
  • LumLumLum

Så trött jag blir på mig själv! har suttit och sytt en klänning till min lilltjej idag. Och under hela årocessen tänkte jag att hon skulle få prova den innan jag kantade ärmarna, för jag var osäker på längden. Men, vad tror ni händer? Naturligtvis glömmer jag bort att låta henne prova, nålar fast snedslån och syr.

Hon får prova och.... Ärmarna är naturligtvis för långa. Suck! Vad puckad man känner sig, ogjort arbete. Imorgon blir det att klippa av ärmarna och kanta dom igen.

• LumLumLum

Stava kan jag tydligen inte heller.

• LumLumLum
    GOBLIgobli skrev 2009-12-19 15:07:55 följande:
    Jo och det läskigaste var glappet mellan att jag stod upp och sen vaknade på golvet.
    Usch ja, sådant är läskigt. Var med om det en gång när jag trillade av hästen. Eller, minnesluckan kom strax efter jag hade slagit i huvudet, jag minns att jag fångade in hästen och besämde mig för att promenera lite med honom, men sedan är det blankt tills jag står utanför en bekants hus och hon är inne och ringer efter min sambo. Skitläskigt!

Var rädd om dig!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd