Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

ooj vad jag skriver hela tiden men såg nu att Ohlssons tyger som ni pratar mycket om har en hemsida...såg jag nu! många fina tyger ju...
    deras bondgård va lite sötare än jnys farmer...  synd bara de va bomull

• Tjej 83
    klara07 skrev 2010-02-27 08:30:14 följande:
    MEA? Kort och bra tycker jag.
    tänkte ja med säga men finns de inte nån blogg som heter nåt sånt? med punkter mellan  typ  M.E.A. eller nåt?
  • Tjej 83

mailade mjukatyger ang fordonstygerna o bara betälla 0.5 m av o lika färger
    men hon sa de inte gick för de va nåt med billigare meterpris o frakt o då ska man köpa 1 m av tygerna.

så ja får vänta tills de kommer i butiken. o hoppas på de bästa

• Tjej 83
    Infinite Joy skrev 2010-02-27 13:22:31 följande:
    Fast om man säger att man kan betala ordinarie pris och frakt bara man får köpa halvmetrar borde det ju inte vara ngt problem. Som jag förstod det var tygerna inte beställda än och det är ju bara bra för henne att veta hur många som vill ha.... även halvmetrar blir hela metrar om många vill ha...
    lättare för henne om vi som vill ha 0.5m beställer sen i butiken än o krångla med ordpris o annan frakt osv. kankse blir fel?

så hoppas hon köper hem ännu mer tyg så de räcker ett tag i butiken.
    eftersom de va så popuära...
  • Tjej 83

ja jo de kanske är de, men med 2 småbarn hmm näää vägrar haha

sydde en vikingatid klänning till henne förra sommaren, så detta ska jag nog med klara av 
    hoppas jag........ bara hitta ett bra tyg med. o tyll, så de blir en riktig snygg klänning!! hehe

Mimmi 71 skrev 2010-02-27 15:43:16 följande:
    Det allra bästa är nog att gå till en vanlig tygaffär och spana in Burda, Vouge, Stil mfl.
  • Tjej 83
    Mimmi 71 skrev 2010-02-27 15:57:25 följande:
    Åh, nu snöade jag in på klänningar Denna (modell B) tyckte jag var supersnygg! www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php?c...
    hehe jaa visst är de så, nån frågar om hjälp o man blir sen fast i det 
    hänt mig med hehe

ja kanske de mäster ja skicka innan,  eller så får ja se i tygaffärern, måste ju ha tyll o prickigt tyg med.
    i mönstret ja ksicka står de ska va viscostyg elelr sidentyg.  går inte vanligt bomullstyg bra?
  • Tjej 83
    Fiffa5 skrev 2010-02-27 16:03:20 följande:
    Hur var det nu igen med hur mycket man får sälja utan att starta eget??  Alla säger till mig att jag inte får skriva på bloggen att jag kan tänka mig att sälja osv..men vad gäller egentligen??
    ne de undra ja med så ja googla om de en dag o de va massa olika svar på den frågan.
    de va xx kr per år, o man behöver inte deklarera de
    en annan sa xx kr per år o man ska deklarara o betala skatt

en annan svara med att alla soms äljer på tradera o blocket då tex saker o möbler, de kanske säljer för mer än vad ma i hobbyväg gör.
    ska de med deklarera osv?
    de kanske har de som hobby att leta saker på second hand o sälja dyrt?
    vem vet?!

har du nåt bra svar på din fråga vill ja med veta  :)
  • Tjej 83
    ak74 skrev 2010-02-27 16:53:24 följande:
    Jag har köpt ett burdamönster som liknar denna. Man kan sy med 3 olika axelband. Kan kolla upp vad det har för nr... Om en stund... Just nu steker jag hamburgare
    ja tack kolla du de o skicka. en hamburgare går med bra o skicka

är Burda bättre än andra?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd