Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

de finsn gröna med lime fordon.
    men ja vill beställa 0.5 men det går inte.
    varför de?

• Tjej 83
    yrväder skrev 2010-02-26 20:43:52 följande:
    mejlade henne och frågade om det, och hon skrev att för att få ta del av fördelarna med att förhandsbeställa (billigare pris och billigare porto) så var minsta beställningsmängd 1 m.
    j amen de är så mycket tyg, om ja bara vill sy 2 tröjor av 2 olika tyger så blir det så mycket över.
    ja maila kan man ju tack
  • Tjej 83
    yrväder skrev 2010-02-26 20:50:32 följande:
    vilka färger vill du ha?
    hmm fundera.  tror de rosa med rött o de blå med svarta
    va inte riktigt några färger jag direkt gillade så mycket.
    men ville köp förra omgången men hann inte de..

tänkte sy raglan tröjor till barnen, så 0.5 räcker ju, vill inte ha massa tyg över för ja vill inte ha massa likadant... 

blå fordon med svarta ärmar
    men rosa med vita? passar de? hmm
  • Tjej 83
    emptythorn skrev 2010-02-26 21:35:24 följande:
    Hur länge brukar det ta att få tygerna när man förhandsbokar? Hinner man få lön en gång till?
    om de tar 3-4 veckor för henne o få hem dem o sen kanske 1 vecka innan du får dem

eller tänker ja fel?
  • Tjej 83
    yrväder skrev 2010-02-26 21:56:03 följande:
    Ok, tänkte om vi ville ha lika hade vi ju kunnat dela på en meter.
    ja ja kolla vart du bodde  inte alls långt bort   synd att de inte va närmare, men de va la bara turkost vi ville ha lika!

annars får ja med vänta tills man kan köpa i butiken.. jobbigt hmm jaja allt kan man inte få.
    se om ja kan få lite pirater denna gången med...
    vart iväg från sömnaden ett tag so missat ltie tyger här o vart .  tur de kommer åter
  • Tjej 83

ett bra raglan mönster??
    ja har ottobre nr 3 och 4 - 2009
    men de är med luva på. de vill ja inte ha

har inga andra mönster just nu..  hmm?

• Tjej 83
    Infinite Joy skrev 2010-02-26 22:29:01 följande:
    Sitter här och velar lite angående namn.... fortfarande. Som jag sa tidigare hade jag minevi som förslag (kommer från mina två äldsta barns namn), men ville gärna få in nr tre också. Vad tycker ni om "minevi & bror" eller "minevi & lillebror"? Blir det för långt? Blir lite avis på era tygbeställningar... är sugen att beställa jag med, vet bara inte vad jag vill ha.
    vad heter dina barn så kanske man kan få ihop ett bra namn?
  • Tjej 83
    Infinite Joy skrev 2010-02-26 22:32:56 följande:
    Kom förresten på att jag nog måste beställa ngt fordonstyg. Köpte en bodysuit med bilar (molo) till minstingen och storpojken försökte förtvivlat få den över huvudet. Klart han behöver en biltröja. Finns det ngt annat tyg med bilar??
    har inte stoff o stil haft biltyg?
  • Tjej 83
    Infinite Joy skrev 2010-02-26 22:40:21 följande:
    De heter Minou, Evian och Agaton.... förslag mottages tacksamt. Får verkligen inte till det själv.
    sicka fina namn!
  • Tjej 83

MinEviGa

de va alla tre namnen 

de va lite svårt om man ska ta Bokstäver i följd o inte blanda ...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd