Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Men suck! Just när jag bestämt mig för en Coverlock 4.0 så får jag veta att bandkantaren inte funkar till de nya maskinerna... 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    yrväder skrev 2010-01-15 21:24:06 följande:
    men det borde väl komma en ny bandkantare till den nya?
    mjo....fast helt säkert kan man väl inte veta...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Jalapeno skrev 2010-01-15 22:22:04 följande:
    Ett strukturerar kaos som man säger....
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Eh.... nu har jag beställt massor av tyger av jny. Men jag har ingen symaskin! Hur smart får man vara?

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-01-19 22:22:10 följande:
    Har du planer på att köpa?? Annars verkar det ju lite meningslöst med tygerna...
    Jag råkade ju sälja iväg min OL lite hastigt och lustigt utan att ha bestämt mig för vilken ny jag skulle köpa. Jag är en velpotta och har fortfarande inte bestämt mig....
    Men en ny SKA jag ha. Annars, som du säger, är ju tygerna rätt meningslösa. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-01-19 22:26:59 följande:
    Du får ta dig en rejäl funderare då och en ny SNART!!
    Ja....känner jag mig själv lär jag aldrig få tummen ur. Det är sambon som brukar trycka på köp-knappen för att slippa höra allt mitt tjat, på så vis slipper jag ju ta beslutet själv....haha
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Kaja skrev 2010-01-19 22:26:10 följande:
    Fick senaste sömnadsmagasinet. Där hade de sytt nya överdrag till strykbrädan. Min är kladdig av vlieseline, så det kunde VERKLIGEN behövas. Någon som har tips på bra tyg?? Funkar det verkligen med vilket tyg som helst??
    Gäller säkert inte alla tyger, men jag har ett rött överdrag och jag vet inte huuuuur många gånger det har blivit rosa fläckar på sånt jag strukit/pressat.  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Dora skrev 2010-01-20 18:54:32 följande:
    Bönar och ber igen om hjälp med att ta bort bakgrunden i photoshop. Beklagar verkligen att jag tar plats i sytråden med detta. Jag lyckas hyfsat med plagg fotade mot en svart bakgrund. Då markerar jag bakgrunden med "trollspöet" och deletear. MEN om det då finns svarta detaljer på plagget så försvinner dessa också. Det är ju smått omöjligt att hitta en bakgrund som inte finns med på plagget alls och som inte har många nyanser. Jag tvivlar på att alla ni här som har så fina bilder krånglar som jag. Det MÅSTE finnas enklare sätt. *lipar snart av frustration!* Det där med layer mask som någon tipsade om fattade jag inget av tyvärr. Magnetisk lasso kan kanske gå men den slinker in på plagget hela tiden så det ser trasigt ut i kanterna. Inte så snyggt kanske... Snälla snälla snälla hjälp! 
    Här kanske finns något som kan hjälpa dig;
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Någon som kan säga mig vart pressarfotsspaken sitter på en Pfaff Coverlock 4.0? 

Kostig fråga, jag vet, men jag måste veta innan jag beställer en (nej, jag har inte möjlighet att klämma på den i butik)
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd