• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Cirrus

Hej hej till alla som kommer ihåg mig

Tråden har ju hunnit bli röd sen jag läste här senast. Syr på rätt mycket som vanligt om än i ett humant tempo. Pysslar med några julklappar in i det sista. Annars har senaste månaden varit upp och ner vänd då min 2 åring bröt sitt lilla ben i slutet av november. Det har läkt men tar lite tid att komma igång igen.

• AMDA

Tycker ni jag reagerar för starkt ang det jag skrivit om i min blogg?

• Kyssen
    AMDA skrev 2009-12-21 08:34:25 följande:
    Jag kan tycker att det är jättetrist när sådant händer, och jag förstår att du är upprörd. Du är ju inte den första som blivit "copycatad" och säkerligen inte den sista. Att blogga och lägga ut på nätet gör ju att vem som helst får tillgång till idéer och vad jag vet så är det fortfarande lagligt att härma, även om det är på pricken likt! Dåligt - visst, men kanske är det sådant man får räkna med?! Personligen hade jag nog inte skrivit ett sådant inlägg i min blogg - mest för att jag inte är den typ av person som agerar på det viset, snarare hade jag spytt galla till mina vänner och familj, men iom att jag använder bloggen som mitt ansikte utåt till potentiella kunder så tycker jag själv att det blir lite sandlådevarning när man börjar smutskasta andra och för mig känns det inte seriöst. Som sagt, bara min uppfattning men jag försår som sagt att du tycker det är trist att någon härmar "exakt" som du gjort, även om jag inte själv sett eller vet vem som gör kopian.
  • ak74
    Oj, är det den länken jag kom med för ett tag sen? Det var absolut inte min mening. Hade ingen aning om hur det låg till... Ville bara hjälpa till...
  • maria204
    Nu säljer inte jag saker så som du gör, men jag hade tyckt att det var ok om man kopierade för eget bruk, men inte alls för försäljning. Jag förstår att du är upprörd!!
  • AMDA
    ak74 skrev 2009-12-21 08:56:00 följande:
    Oj, är det den länken jag kom med för ett tag sen? Det var absolut inte min mening. Hade ingen aning om hur det låg till... Ville bara hjälpa till...
    Nej det är inte den länken du kom med utan det här är en kvinna som haft personlig kontakt med mig vi har även träffats live hon frågade om det var ok om hon sydde likadana påsar till sina barn i julklapp sen fick jag reda på att de ligger som nyheter i hennes webbshop.
    här: www.janderdesign.se
  • Jalapeno

nej
    du reagerar inte för starkt
    dessutom var det välformulerat

• AMDA
    Kyssen skrev 2009-12-21 08:53:30 följande:
    Jag kan tycker att det är jättetrist när sådant händer, och jag förstår att du är upprörd. Du är ju inte den första som blivit "copycatad" och säkerligen inte den sista. Att blogga och lägga ut på nätet gör ju att vem som helst får tillgång till idéer och vad jag vet så är det fortfarande lagligt att härma, även om det är på pricken likt! Dåligt - visst, men kanske är det sådant man får räkna med?! Personligen hade jag nog inte skrivit ett sådant inlägg i min blogg - mest för att jag inte är den typ av person som agerar på det viset, snarare hade jag spytt galla till mina vänner och familj, men iom att jag använder bloggen som mitt ansikte utåt till potentiella kunder så tycker jag själv att det blir lite sandlådevarning när man börjar smutskasta andra och för mig känns det inte seriöst. Som sagt, bara min uppfattning men jag försår som sagt att du tycker det är trist att någon härmar "exakt" som du gjort, även om jag inte själv sett eller vet vem som gör kopian.
    Jag är precis som du i vanliga fall och spyr ut all skit jag känner till mina vänner och familj men den här gången tyckte jag det gick för långt. Det var därför jag inte länkade till personen i fråga i min blogg då jag vet att hon läser den hoppas jag verkligen hon fattar.
  • AMDA
    Jalapeno skrev 2009-12-21 09:30:10 följande:
    nej du reagerar inte för starkt dessutom var det välformulerat
    Tack
  • Jalapeno

men hinner du med all din efterfrågan, amda? vad gör du med dom du inte hinner?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd