Sytråden spinner vidare - röd tråd
Kjol, där sa du något!
hjälp, nya maskinen gör något konstigt! (overlock)
de två undre hållar"pinnarna" som undertrådarna sitter i krockar med varandra när man syr, vilket gör att det blir tvärstopp i maskineriet!
Jag sydde troligen i för tjocktlager så lät den lite och det blev så. vad gör jag!!??
såg tvättfrågan ovan...
alltså, tumlar ni er velour?! den från mjukatyger tex.? För på kameleonts egna kläder som ju gjorda av samma så står det att man inte får tumla!
har inga jny kläder, så där vet jag inte hur det står..
jo, fast håller den lika länge då utan att bli ful i längden? eftersom de själva har satt ingen torktumling på lappen?
alltså, jag blir galen! hur gör ni när ni kommenterar bloggar? Jag har sjölv en blogg på blogspot och tänkte nu skriva i Doras blogg, då kan man välja id, antingen min gmail-adress eller openID. Men jag vill ju inte att min email ska står som avsändare, utan min bloggadress, men det går inte!! HUR gör man??!
Sorry för halvt ot, men vill ju kunna kommentera i alla fina sy-bloggar!
Nån av er bloggare som har, eller känner till någon som har, en förklaring till hur man trycker på tyg? Har ju sett alla fina tryck gjorda på barnkläder, men har ingen aning om hur man gör! Vore kul att se hur ni gör dom.