Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - röd tråd

melizza skrev 2010-02-07 22:22:41 följande:
    hjälp.....jag vet inte riktigt var jag har gjort med min maskin men jag sydde idag som vanligt och sicksackade och sen ändrade till raksömn och helt plötsligt så var liksom nålen inte i mitten den var liksom på ena sidan och om jag ändra till sicksack igen så hamnde den på mitten fast den sydde ju sicksack dåjag har en janome easy jeans......är det nån som varit med om det???? hur ändrar jag tillbaka detta???
    Hmm, kan du ha glömt ställa om nålpositionen eller rättare stygnbredden till 0 för raksöm? Har också en EJ.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli
    Pejgan skrev 2010-02-08 20:23:40 följande:
    Jag är lite nyfiken jag också.. KAN man ändra nålposition på en EJ??
    För raksöm går den att flytta åt vänster genom att ställa ratten till höger på sexan. Eller tänker vi på samma sak nu?
  • GOBLIgobli
    Pejgan skrev 2010-02-08 20:32:42 följande:
    ååååh jag ÄLSKAR dig nu! SOM jag har slitit mitt hår....är det alltså två lägen som finns? vänster och mitten?
    {#lang_emotions_kiss} Jamen! Fast lite besviken är jag över att den inte går att flytta åt båda hållen, det kan man på mina flinta-Singer.
  • GOBLIgobli
    Pejgan skrev 2010-02-08 20:35:52 följande:
    ja jag är van vid steglöst (!!) ställbar nål så jag har svurit
    Men då kanske det osar lite mindre med svavel from nu?
  • GOBLIgobli
    melizza skrev 2010-02-08 20:46:20 följande:
    men skojar du....var det en sån enkel sak jag har med slitit mitt hår
    Så det löste sig?
  • GOBLIgobli
    melizza skrev 2010-02-08 20:50:14 följande:
    igår sydde jag en tröja med raglanärmar från ottobre och det gick kanonbra....var lite orolig för halsen....det är så svårt att få den att bli bra men det blev jättefint med muddkantsen idag skulle jag sy en singoallaklänning med mönster från meedom men det gick inget bra att sy runt halsen.....kanske ska tilläga att igår sydde jag tröjan i trikåtyg och idag i vävd bomullhur syr man snyggt vid halsen på en bonullströja?? finns det några tips???
    Vad var det som inte blev bra?
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2010-02-11 16:06:00 följande:
    Och ett tips på en bra vanlig hushållsmaskin som kan något mer än raksöm och sicksack, och inte kostar en förmögenhet runt 5 pix hade jag väl tänkt sträcka mig till?!
    Janome Easy Jeans. Många har den.
  • GOBLIgobli
    Bling1975 skrev 2010-02-16 08:04:42 följande:
    Jag önskar att jag kunde gå på fredag, men jag har på tok för mycket jobb den här veckan. Vilken dag brukar vara lugnast av lördag och söndag?
    Söndag.
  • GOBLIgobli

Eller det var väl att de nya maskinerna skulle heta "New Home" vilket är ett gammalt märke, var det från 50-talet, men köptes upp av Janome. Typ.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd