Fler som lider av extrem hypokondri?
Hej här är en till!
27 år varit hypokondrisk i flera år men det går i skov. Mina största rädslor als och cancer. Haft symtom på båda. Just nu har jag börjat noja över några svullna lymfkörtlar, jag haft en längre tid, trots att jag för ca 2 månader sedan varit på vc och han bedömt dem som helt normala. De senaste halvåret har jag haft tumör på revben(lipom enligt läkaren) blygdläppscancer(har knölar i ena blygdläppen som jag haft i 9 år, som enligt läkaren är cysta) men som jag nu befarar har blivit elakartat, lymkörtelcancer, levercancer, bröstcancer och en hjärntumör(haft huvudvärk varje morogn i ca 1 veckas tid). Jag har som sagt varit på vc och läkaren har kännt igenom lymfkörtlar och bröst utan att bli oroad. Samt tagit leverprover och sköldkörtelprover som varit normal. Men nu tänker jag bara att cancern är i kroppen och håller på å sprida sig jag håller på och bli vansinnig är dessutom gravid i v.34. Och mitt blodtryck har varit högt och stigt i slutet något som jag tänker beror på cancern.
Det där med lymfkörtlarna skrämmer skiten ur mig för en är som en böna/mandel lång och överallt läser man att vuxna inte ska känna lymfkörtlar om inte man har infektion. Så trots läkarens säkerhet kan jag inte släppa detta. Är och undersöker dem titt som tätt dör att se om de växt.