Inlägg från: enannandelavanna |Visa alla inlägg
  • enannandelavanna

Fler som lider av extrem hypokondri?

Här är ytterligare en! Hoppas att ni fortfarande har intresse!

Jag är inne i ett riktigt skov nu och skulle verkligen behöva ventilera!

kram
    Anna

• enannandelavanna

Hej Hypo, vad roligt att någon svarar!

Jag har haft lymfkörtlar som man känner hela mitt vuxna liv! De är inte svullna, men de känns. Jag förstår dock precis hur du känner och tänker! Är själv inne i en riktigt jobbig period nu. Tror att jag har lymfcancer/leukemi och/eller gyncancer :(
    Har också varit i kontakt med sjukvården *ett flertal* gånger men litar inte på dem, utan hakar istället upp mig på saker jag läst på olika forum på internet. Har haft sån ångest denna vecka så jag knappt varit människa!

Angående din hjärntumör, är det inte så att man ofta får ont i huvudet när man är gravid?

• enannandelavanna

PS, det där med att lymfkörtlar inte ska kännas tror jag är en internetskröna :)
    Jag har precis som du varit hos flera olika läkare med diverse knölar, och ingen av dem har ansett lymfkörtlar vara något alarmerande!

Men själv är ju jag som sagt också helt vettskrämd just nu, så jag vet så väl hur du känner dig. Känns i alla fall bra att det finns människor som förstår en därute (även om jag såklart önskar att folk fick må bra och slippa den här skiten!)
    Jag är f ö 25 så vi är jämnåriga.

• enannandelavanna

Hej igen :)

Mina är väl också som mandlar ungefär, och de känns om jag trycker runt käkbenen. Oroar mig dock inte så mycket över det eftersom jag har känt dem typ hela livet. Jag vet hur fruktansvärt hemskt det är att "haka upp sig" på såna här saker, men du, du har blivit undersökt, lita på läkaren! Säger jag som verkligen inte lever som jag lär... {#lang_emotions_wink}

Jag äter ju antidepressiva för min hypokondri, och sen jag började med dem har jag börjat svettas på natten innan mens, och ja dum som man är googlar man ju och får direkt cancer slängt i ansiktet :(
    Jag (som just sa åt dig att lita på läkaren ;) ) har ju varit i kontakt med sjukvården 4 gånger angående det här, och de säger att det är medicinen och/eller hormoner (vilket jag också i rationella stunder köper eftersom detta kom som ett brev på posten när jag började medicinera, men när ångesten slår till vet du hur man är: man kan bara tänka på det värsta möjliga alternativet!)

Sedan var det min gyncancer: har haft menstruationsrubbningar och har gyntid i april...blä..

Det är verkligen sant att google kan vara en förbannelse. Jag menar, jag har varit i kontakt personligen med sjukvården FYRA GÅNGER, men har ändå fastnat helt på nåt inlägg i ett forum där någon nisse skrev något som inte ens var riktat till mig (det var nån annan som frågade om liknande symptom) Blir så trött på mig själv!!!

Du, en sista tanke ang. din huvudvärk: det är ju också vanligt just att man vaknar med det om man spänner sig/gnisslar tänder eller liknande!

Oj det här blev långt! Undrar om vi får några fler med oss snart, eller om det bara är vi som är hypo just nu {#lang_emotions_undecided}

/Anna

• enannandelavanna

Hej, vad roligt att tråden kommit igång, men vad trist samtidigt att fler verkar må lika dåligt som jag!

Ang knölar i brösten så måste jag erkänna att jag inte vet hur det ska kännas eftersom jag helt enkelt inte vågar känna ordentligt. vet att jag skulle svimma om jag hittade något, vilket jag med all säkerhet skulle göra eftersom jag tolkar ALLT på min kropp som farligt!
    Jag har ju gyntid i april och då ska jag be honom känna igenom mina bröst också.

Mina lymfkörtlar under käkbenen känns precis som ni beskriver och jag tror verkligen att jag har haft dem hela livet, så det är ingen fara! Du, Hypo, hade ju också varit och tagit prover, och om det vore något skulle det visas där tror jag! Jag har i hela mitt liv haft en avvikande knöl/körtel bakom örat och en kompis har en lymfkörtel på bakhuvudet, så man kan känna dem på "konstiga" ställen utan att det är något farligt!

• enannandelavanna

Glömde säga att jag också äter sertralin (men jag är ju inne i en svacka ändå...kanske måste höja {#lang_emotions_frown} )

Svar på tråden Fler som lider av extrem hypokondri?