Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
Ingen förlossning här inte... Jag har fått tid för UL på fredag, då ska de bedömma när det är lämpligt att igångsättning sker. Troligtvis inte samma dag sa de även om jag kommer vara 41+0 då. Mer sannolikt till helgen eller början av nästa vecka... Om det nu inte kommer igång av sig själv innan dess.
Det som jag trodde var hemorrojder visade sig inte alls vara det, utan en böld (visst låter det mysigt?!). Borde ha fattat det med en gång eftersom den sitter på "fel ställe", en bra bit ovanför ändtarmsöppningen. Den sitter precis fel och gör helt sjukt ont (kan knappt sitta, sova är inte heller lätt), så idag jag gick till läkaren. Som käckt konstaterade att "sämre tajming kunde det knappast vara" med förlossningen så nära inpå. Sen konstaterade han att bölden var för omogen att tömma, att den kommer göra väldigt ont under förlossningen, och så skrev han ut lite antibiotika. Med lite (mycket) tur försvinner den av sig själv, annars måste den tömmas om några dagar (ber om ursäkt för alla äckliga detaljer!). Om en vecka skulle det troligtvis vara ok sa han, men min förlossning sker ju antagligen innan dess. Jag har inte varit särskilt orolig för förlossningsmärtan tidigare, men nu med detta elände som gör galet ont innan det ens har börjat något känns det lite mindre kul.. Det här var liksom droppen... Kan inte någonting någon gång bara vara okomplicerat?? Jag tror jag ska baka en kladdkaka för att trösta med mig nu..
Herr H, under "normala" förhållanden är det klart att pappan ska vara med på förlossningen. Men om han t.ex. inte har en bra relation till mamman och hon inte vill ha honom där så tycker jag inte att han har en automatisk rätt till det, det är ju trots allt hon som ska föda. Och man bör ha med den person som kan stötta bäst, tycker jag. Förhoppningsvis är det pappan!