• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Vanille, jag har fått något brev där det stod typ, din sjukberättiga lön är bestämd till.......... men då mitt jobb betalar till så jag får ca 90% av min hela lön så tänkte jag inte riktigt vad det stod på pappret. Mitt jobb har också krav på hur mycket jag måste ta ut för att få deras ersättning så nu är jag helt förvirrad, troligen måste jag ta ut heltid i ett år och då räcker ju inte mina dagar till 1 år och 3 månader........ det löser nog sig.

Vera, jag har ont  precis vid skulderbladet men det är nog en sträckning (har haft ca 5 veckor), tog tag i det idag och har fått tid hos en sjukgymnast imorgon så få se vad hon säger. Jag får ont på eftermiddagen, kvällen men det stör absolut inte min sömn.

• MissLillis

Vi var på föräldrar utbildning igår, första två timmarna av sex. Vi var på BB Stockholm på Danderyd och det var säkert 100 personer med.... ganska trist.  Hon pratade om de olika faserna i förlossningen i TVÅ timmar och nästa gång ska vi fortsätta med att prata om förlossningen (hann aldrig komma till smärtlindring mm).... tyckte det var ganska kasst men sambon tyckte det var bra, men jag är lite negativ av mig, och sedan var det mellan 19-21, så man var helt slut.

Vilka sjukhus har ni som bor i Stockholm "valt"?

• MissLillis

Japp, vi har valt BB Stockholm, hoppas det nu blir bra {#lang_emotions_smile}.

Min Harry har börjat göra sig mer "smärtsamt" tillkänna, istället för buffar är det nu mer som om han tar tag med hela kroppen och riktigt trycker utåt med foten (eller vad det nu är), nästan så man får stanna till lite. Igår tror jag han höll på vid min navel som är "ganska djup"fortfarande, kändes som den höll på att vända sig ut och in och sprängas {#lang_emotions_surprised}

Har en fundering kring föräldrar utbildningarna..... det är ju inte direkt deras jobb att hålla föredrag för stora/små grupper utan de är ju oftast ganska nära bara ett par och stöder. Det här med att hålla presentationer kanske inte är så lätt och blir så naturligt då...... De som håller profylaxkurserna är ju vana vid detta då det är deras huvudsakliga jobb.

• MissLillis

58 dagar kvar {#lang_emotions_smile}.

Vera min sambo är också sån..... han kan jobba två minuter sen ska han bara "läsa två sidor" och så håller det på. Tillslut blir det att jag gör det för jag orkar inte med att det går så långsamt. Jag vill hellre göra det med en gång och sedan kan jag läsa hur mycket bok jag vill, men vi är väl olika. I och för sig så är han en riktig "maskin" på jobbet, väldigt strukturerad, så han kanske behöver ta det lugnt hemma.

Septemberängel, min BM sa att vi fick skriva ut lite papper på måndag (när vi ska dit), när hon fick höra att vi skulle åka bort över julhelgen. Men jag "hoppas inte", jag behöver okupera ett av era rum i Kalmar över julhelgen.

Jag/vi håller på att fixa med Harrys rum, vilket är ett gästrum. Rummet var redan lägligt målat i ljusblått, så det gör vi inget åt. Sedan kommer gästsängen få stå kvar (min sambo har redan bokat den, när Harry kommer att ligga och gallskrika i vårt sovrum {#lang_emotions_undecided}) och vi har också en spjälsäng och min begagnade gungstol i rummet. I onsdags monterade vi ihop en byrå från MIO och i helgen tänkte jag tvätta hans kläder och lägga i lådorna.... sen har jag köpt tre färgglada hyllor som vi får sätta upp i nyårshelgen..... sen hade jag nog inte tänkt göra så mycket mer. Skötbord blir det inget, det får bli på bänken i badrummet.

• MissLillis

Ja, jag tror inte heller jag inser mina begränsningar riktig ännu. Igår sa min ledare på träningspasset att det märks att min kropp blivit tyngre och inte orkar lika mycket............ men nu är ju terminen slut så får väl träna lite hemma istället.

Nu hade de ringt från BRIO butiken och sagt att min vagn hade kommit lite tidigare, vi skulle egentligen hämta den den 15 jan. Så om vi hämtar den (och betalar) innan nyåret så får vi 300 kr i presentkort....... antar att jag ändå måste köpa regnskydd så det kanske det är värt........ och det är ju bara 15 dagar tills vi skulle hämtat den i alla fall. 

Nu ska jag springa ut och köpa frimårken, posta julkorten, köpa en våg och ett rött sidenband att "slå in min mage i på julafton".

• MissLillis

Grattis Popcornpysen, tänkte precis att i maj satt vi och undrade om vi någonsin skulle bli mammor och nu i december har du två små bebisar {#lang_emotions_laughing}. Nu får de växa till sig så ni kan få komma hem . Också nyfiken på vad det blev för två krabater.

• MissLillis

Jag tänkte också knipa över nyåret. Imorgon ska vi titta på Harry, ska bli kul att se hur han har det där inne.

Idag var vi på MVC kontroll, allt var bra, magen ligger på den lägre kurvan, blodtrycket hade gått upp men då hade vi halvsprungit från tunnelbanan då min sambo "varit smart" och bokat 8,00 tiden (tidigare uppstigning). Det kom upp några kontrollfrågor i hennes dator som hon var tvungen att ställa för att komma vidare... kändes som hon tyckte det var lite pinsamt..... Har du börjat röka och hur mycket alkohol dricker du. Sedan frågade hon om min inställning till amning.
    Föresten hur ofta tar ni "urinprov", det är väl där man får veta äggvita??? Jag tog det v 23, alltså nästan 10 veckor sedan. Järnvärdet har jag inte heller tagit sedan v 25.

I lördags hämtade vi vagnen så nu har vi provkört lite i lägenheten {#lang_emotions_laughing}. Ska bli kul när det ligger en Harry där i.

• MissLillis

Får komma ihåg att fråga varför vi inte tar urin prov och järnvärde, nästa gång. Blodsocker får jag minsann ta varje gång även att det är lågt hela tiden. Har heller inte fått uppge vikten på länge.... men den skriver jag upp själv i alla fall.

BM frågade också min sambo hur länge han tänkt stanna hemma (han har tänkt de 10 dagaran "man får"), hon tyckte 10 dagar var lite och han skulle överväga det.... Hur har ni andra tänkt? jag antar att 10 dagar kommer gå suuuuuuppppppppper snabbt.... och sen är man ensam med ansvaret hela dagen. 

• MissLillis

Har fått i uppgift att blåsa upp två ballonger, och sätta på min chefs julklapp, men har försökt 10 min och det går inte {#lang_emotions_frown}, nu har jag 10 minuter på mig........ 

Lycka till Sol, vi ska om 1,5 timme {#lang_emotions_laughing}

Popcornpysen, vad kul med två flickor, får hoppas på en nästa gång {#lang_emotions_laughing}.

Jag brukar också få kommentarer på att du kan väl ta en mun/lite vin.... men varför skulle jag......

• MissLillis

Nu har vi varit och kollat på Harry, allt såg bra ut och han beräknades väga runt 1,9kg, vilket låg på normal kurvan. Fick se hans "paket" så nu är det helt säkert att det är en Harry och ingen Harriet. Sambon såg det inte..... han om någon borde väl känna igen.... {#lang_emotions_wink}
    Fick inte till någon bild då allt var så stort, och ganska suddigt också.

Ikväll är det dags för föräldrarutbildning nr. 2 av 3.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3