• Fru Lycklig

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fru H: Skönt att allt såg bra ut hos bm.

Septemberängel: När är nästa kontroll för dig? Hoppas lilla envisa har vänt sig.

Vera: Känner igen mig. På morgonen kan jag inte knyta ihop händerna för då är jag så svullen om fingrarna. Tårna är även som prinskorvar. Har till och med fått köpa ett par nya stövlar i en storlek större.

Vanillie: Mysigt med TUL idag.

MissLillis: Kan också känna att lill* trycker på urinblåsan, men det kittlar mest, det gör mig inte så kissnödig ännu...
    Hade tänkt gå ut på rean för att också kolla kläder i strl.50, men då verkar det inte vara någon ide.

Jag är nu i vecka 36 och då sägs det att magen kan sjunka ned, väntar på att det ska ske om det nu gör det.
    Har ni märkt något?f

Har ni packat bb-väskan? Med vad i sådana fall? Jag har inte börjat

• Fru Lycklig

Kan inte lika fint som Fru Hagelin... Men vill önska alla

ETT GOTT NYTT 2010!

Hörs igen nästa år... KRAMAR

• Fru Lycklig

Hej alla!
    Vanillie: Jag blir också väldigt trött dagen efter man har gjort något speciellt, som t.ex nyårsafton. Det tar nästan ett dygn att återhämta sig.
    Vanillie och Kuddigt: Kan det inte va förvärkar ni känner? Jag har egentiligen ingenaning, vild gissning...

Skönt att vi nu kommit till 2010. Det känns bra.

Kuddigt: Jag har också lite mer saker att köpa till bebisen. Behöver mer kläder och ska även inhandla en del på apoteket, såsåom salvor, alvedon och termometer, mm.
    Har också svårt att hitta någon bra sovställning, men mest beror det på halsbrännan tror jag.

Ska man ha örontemp eller "rumptemp"? Vad har ni?

Septemberängel: Skönt att lill* vänt sig själv och hoppas den nu ligger kvar så.

• Fru Lycklig

Tack för kommentarerna ang termometer. Jag tror också att det blir en remptermometer till att börja med.

Ska också köpa blöjor snart. Fick några i startboxen från babyland, men de kommer ju inte att räcka så lång tid.

Jag kommer att köpa babyolja och någon kräm för ev röda rumpor ex Bepanthen eller Inotyol. Har inte riktigt koll på skillnaderna. I sjukvården använder vi mkt Inotyol, så det kanske blir den. Ska kolla på apoteket vad de tycker.

Amningsinlägg kan ju också vara bra att ha hemma innan bebisen kommer.

• Fru Lycklig

Sol och Vanillie: Min våg visar +17kg i morse... Vad ska man säga... Hoppas det rinner av en när bebisen är ute.
    Mannen säger snällt att det inte syns att man gått upp, utan att det mesta sitter på magen. Känner dock att rumpa och lår har växt. Mina ben är enorma av all vätska, så det kommer ju iallafall att försvinna

• Fru Lycklig

Tetinne: Grattis till graviditeten! Högst uppe finns en ruta som heter inställningar. Där väljer du vad som ska visas i din profil, ex graviditet. Lycka till!

• Fru Lycklig

Kuddigt: Det känns som det börjar närma sig för dig... Spännande! Är också nervös för havandeskapsförgiftning. Ska till bm på torsdag. Skönt kolla hur alla värden är då.

Min mage har sjunkit lite, men jag trodde nog att det skulle vara mer. Känner att lill* ligger längre ner och killar mig mot urinblåsan.

Ha en bra dag!

• Fru Lycklig

Var hos bm idag. Lill* har inte fixerad sig ännu, även om det känns att magen har sjunkit lite. Men halsbrännan består ändå. Klarar mig inte utan Gaviscon...

Vi bäddade sängen igår... Det blev jättefint och det känns så bra!
    Har däremot inte packat bb-väskan ännu.

Jag hänger med på en bantartråd i vår... Idag hos bm var det +18kg Det blir ju lite att jobba med i vår.

• Fru Lycklig

Hej!
    Jag tycker också att det är en väldigt viktfixering runt en. Man skulle aldrig en kompis el arbkamrat om de gått upp i vikt, men när man är gravid är det en normal fråga som man förväntas svara på. Jag brukar svara att jag gått upp en del, men inte exakt hur mkt om jag inte känner för det.
    Huvudsaken att barnet mår bra, så kan man inte göra så mkt åt viktuppgången, bara vi mår bra. Vi får alla kämpa i vår och sommar istället!

Jag kommer inte ihåg vad mitt SF-mått ligger, men jag följer kurvan, så då får man vara nöjd.

Beundrar er som fortfarande orkar jobba. Jag njuter så över att vara hemma och ta det lugnt, behöver verkligen det.

• Fru Lycklig

Vanillie: Vi fick inte göra studiebesök på förlossningen. Vi var säkert 100 personer på informationen,  så alla kunde självklart inte gå dit.

Inga direkta känningar här... Väntar och väntar.
    Känner mig också väldigt orolig att det ska hända något nu, när man är så nära. Rädd när man inte känner några rörelser på en stund. Vet att fosterrörelserna minskar nu när vi är så långt gångna, men det  känns lite oroligt.
    Tänk att man ska oroa för något hela tiden.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3