• mukko

Hur nattar ni er 1-åring?

Undrar hur ni gör när ni ska natta er lilla som är runt 1 år??

Nattningen har varit ganska smidig förut, vår dotter är 14 månader och har somnat i famnen till nattvällingen eller efter lite vaggande i kanske 10 min. Men nu har nattningen sen en tid tillbaka blivit ett riktigt helvete!

Hon vill inte sova!!!!!! Tar 2 timmar och slutar nästan alltid med att jag tappar tålamodet så nattningen känns inte alls kul...:(

Hur gör ni? Någon nattningsmetod ni tycker man ska prova? Ska man inte låta de sova lika länge på dagen kanske?

Skulle vilja börja natta i sängen men det är omöjligt hon tror vi ska busa och klättrar sen ner och går därifrån när hon tröttnat på en tråkig mamma som ligger å sjunger vaggvisor..

Hjälp mig snälla för jag håller på att bli gaaaaaalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hur nattar ni er 1-åring?
  • mukko

Tack för alla bra råd!!!!! Har varit lite sjuka så inte hunnit kolla förrän nu! Ska kolla upp den där whisper-metoden...

Vill verkligen att hon ska lära sig somna själv för då kanske hon inte vaknar 100 gånger per natt heller?!? och sova i egen säng vore toppen!

Har så svårt att höra henne gråta bara..man kanske får förbereda sig på några sömnlösa nätter medan man för in de nya rutinerna?

Hon sover 2 timmar på dagen, oftast mellan 12 och 14 och vi nattar henne kl 20 och hon vaknar kl 8. Kanske hon sover för länge? Nu har vi försökt några ggr till natta i vår säng men det går verkligen inte, hon vill inte sova, vill aldrig sova, bara leka leka leka hur trött hon än är.

• mukko
    Dew skrev 2009-12-17 14:55:49 följande:
    [citat]
    Hade han gråtit vanligt så hade det var lättare men han skriker som om det värsta monstret i världen försökte äta upp han. Han låter livrädd och inte ledsen eller arg. Man blir lite avundsjuk på hur lätt alla ni andra verkar ha det. Han är en framåt och självsäker kille som busar runt mest hela dagarna. Han är inte ett räddhågset eller blygt barn. Så förstår inte riktigt varför nattningen ska krångla så.
    [/citat)

Våran lilla gråter också på ett helt annat sätt om man lämnar henne i sängen, hon låter helt livrädd, har inte hjärta att lämna henne så i mörkret ens i en minut...

Det har faktiskt vänt för oss nu!!!! Tjoho!!!!!! Vi gjorde som någon annan skrev i denna tråd, vi går nu runt och säger godnatt till alla leksakerna och alla hus å släcker alla lampor å så och det funkar jättebra av nån anledning....!!!! Hon blir helt lugn till skillnad från om jag sjunger för henne eller vi läser en bok...!
Svar på tråden Hur nattar ni er 1-åring?