Usch på er som ger era barn KÖTT!
Jag är själv vegetarian min man är inte det. Våra barn äter kött och vegetariskt. Jag skulle kunna ge dem bara vegetarisk kost men känner att jag är inte tillräckligt insatt för att göra detta därför väljer jag en bland kost. De brukar få smak ur båda våra rätter, eller den äldre, yngren är för liten än. Jag tycker de får välja senare i livet vilken väg de ska gå när det gäller maten, men jag ska ge dem ett gott alternativ till vegetarisk föda.
Jag tror man kan skrika hur mycket man vill men folk måste få göra sina egna val. Jag är vegetarian dels av hälsoskäl men även etiska. Min man är jägare och vi delar absolut inte samma syn på kost och djur. Men jag accepterar han syn på det hela (kan bero på att jag kommer från en jägarfamilj) och han accepterar min syn. Klart vi diskuterar, men i slutändan så gör vi våra egna val. Jag blir förbannad på människor som försöker tvinga över mig till the meat-side, men jag blir lika förbannad på de som försöker tvinga över köttarna till veg-sidan.
Jag ser en massa fördelar med att bli vegetarian men om andra inte gör det, deras val.