• Kya

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Ett Liv skrev 2009-12-05 17:08:41 följande:
    Va många det verkar vara som tror att människan är ett rovdjur.Lustit att vuxna människor inte vet bättre.
    människan är allätare, vilket innebär att vi ska äta både kött och grönsaker.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:42:02 följande:
    Inte att vi SKA, utan att vi KAN.
    vi SKA äta en varierad, näringsrik kost. ofta innebär det både kött och grönsaker.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Ett Liv skrev 2009-12-05 17:43:43 följande:
    Exakt. Vi är Allätare MEN har förmågan att välja, precis som alla andra mer utvecklade djur, andra födokällor. Just kött är inget måste i dieten. Däremot är protein det, men det finns i annat också.Precis som vi inte måste äta persilja för att få i oss järn - det finns andra alternativ.
    Nej, men det är någonting som vi är anpassade till att äta, och jag ser ingen anledning att välja bort köttet. det finns ju människor som har en anledning, och det är upp till dem om de vill välja bort kött.
    men i grund och botten är det tänkt att vi ska äta kött, att tala om för andra människor att de då inte ska göra det är rena dumheterna.
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:49:34 följande:
    Ofta? Vart bor du? Om man inte orkar ta reda på hur man får i sig en allsidig näringsrik kost så får man det troligtvis inte idag heller, kött är inget mirakelmedel.
    varför välja en näringsrik kost utan kött, om man inte är intresserad av det?
  • Kya
    Dilong skrev 2009-12-05 17:51:31 följande:
    Vem har "tänkt ut" det? Hur menar du? Om någon anser att vi kan leva utan att döda, är det då inte bra att utvecklas ditåt?
    tja, tror man på en gud eller en högre makt så antar man nog att det är han som tänkt ut det. tror man på darwins teori så handlar det mer om slumpen och survival of the fittest. så jag kan inte svara på vem som tänkt ut att vi ska bli allätare.

och varför ska vi leva utan att döda?
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:52:01 följande:
    Varför välja en med kött och tro att man får i sig allt man behöver och lura sig själv?
    äter man enbart kött får man inte i sig allt man behöver, nej. men de flesta köttätare äter även annat till köttet.
    en varierad kost.
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:54:33 följande:
    Vaddå tänkt? Vem har tänkt ut det?
    kolla inlägg 852, där har jag redan svarat på det.
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:55:32 följande:
    Whhaaatt?? Det citatet borde du skicka till jägarförbundet....hahahaha
    men seriöst, varför ska vi leva utan att döda? det ingår inte i vår natur, inget annat djur lever på det sättet och viss död och jakt är nödvändig för att vissa djur inte ska bli överrepresenterade/underrepresenterade.
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:58:02 följande:
    Jo såg det sen när jag postat :) Fast håller inte med.
    nähe, vem tror du har tänkt ut att vi ska vara allätare, då?
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:58:07 följande:
    ... Ja. Typ pommes och bea sås. Vet du att du får i dig allt du behöver av din dagliga kost? Handen på hjärtat, har du VERKLIGEN koll på det?
    Jo, såvitt jag vet får jag i mig vad jag behöver. jag är gravid och går på många kontroller, och min kropp är i topp vad gäller alla värden. jag äter inga vitaminer heller, för jag slarvar med det tyvärr...

och ja, kött, pommes och beasås är en jävligt god middag som innehåller lite smått och gott av vad man behöver.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!