• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

skorpan: åh...jobbigt!!!  massa kramar till dig, hoppas att morgondagen blir bättre... och att lilla älsklingen kommer snart så du slipper oroa dig o må dåligt...

virriga: mysigt det lät!!
    här kommer jag inte utanför dörren, tiden bara försvinner o plötsligt är det kväll!!
    vill inte ta ut vår lilla snörvelgris i onödan heller nu när det är så kallt.

hoppas på att hennes luftvägar ska bli bättre snart.

kram till alla!!!!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita

Hej hej

bara lite snabba kramar till er innan natt-fighten drar igång...

Virriga: nja, hon satt ju fast rätt länge och blev lite hoptryckt över näsan... fast det är väl vanligt att nyfödingar har trånga näsgångar... hon fick nezeril och koksalt hela tiden på BB, vi har klarat ett och ett halvt dygn som mest utan att ge henne
    Hon väser i luftrören ibland på natten så jag misstänker att hon blivit "vanligt" förkyld också Men idag var vi ute på första turen med barnvagnen, var bara -1 grad så vi vågade. Mysigt

Skorpan: hoppas du slipper bli igångsatt! Men skönt ändå att du slipper gå över så värst Lycka till!!!! Snart har du Liten hos dig ♥

Zumna: hej hej hoppas allt är bra!!

Kram till alla

• nevadita
    Baggs: ÅH! Grattis!! Välkommen hit!! Håller tummarna att allt ska gå bra men det är klart att det gör

LitetMoln: lyxlirare som firar i fjällen Härligt med semester förstår jag

Hoppas på att Skorpan är på BB Virriga, känningar än??
    Hjälp vad det är spännande nu

Ego: Inatt var en märklig natt.
    Lava åt kl 23 och kl 0.30 och somnade kl o1. Sen åt hon kl 4 och kl 5. Och kl 8 och kl 10. Bara tjugo minuter. Och emellan har hon sovit så gott. SKönt om det kan bli lite mer ordning än 4 timmars maratonammande o bråk på natten 
    Nu ligger hon i vagnen o myser.
    Vi har inte behövt ge nezeril på ett par nätter nu heller Även om hon andas lite tungt ibland. Men hon har börjat nysa ordentligt. Och rapa efter maten

♥ Hon är så fin och jag är lycklig

Önskar alla vännerna i tråden en riktigt fin trettondedag jul

Kram på er allihopa!!
  • nevadita

halloj.

Skorpan:
    hoppas det drar igång av sig själv nu om de varit o "rotat" 
    Tänker på dig hela tiden!!
    Och på dig också Virriga

Annika: tack för länken, hoppas att 2010 blir ett fint år för dig

Massa kramar till er allihopa

• nevadita

Hej tjejer.

Skorpan: hoppas du har åkt in nu
    Ang vikten så litar jag inte ett dugg på dem... vi skulle ju få en stor bebba men trots +nästan 16 dagar så vägde hon ju under 4 kg...

Haha, litetMoln, vilken dröm

Jag har köpt apotekets BHinlägg i "flectalon", lite klumpiga men värmer gött

Här har "pappsen" invigt bärsjal idag, tösen somnade nästan bums o sov sig igenom när han både åt frukost och borstade tänder 
    Jag provade en liten stund sen men jag får nog ge det lite tid att vänja mig... lite krångligt att sätta i bebis i den tycker jag.

Ha det fint allihopa {#lang_emotions_heart}

• nevadita
    Baggs skrev 2010-01-09 15:29:42 följande:
    Bruna flytningar på förmiddagen... Tror dessvärre att det är över för vår del. Har grym huvudvärk igen och känner mig mensig - så det är väl bara att invänta mf. Slutar med progesteronet nu också, sista sprutan är egentligen tagen i morse...
    nej!!!
    Kan det inte vara lite tramsblödningar bara???
    Håller tummarna för att allt ska vara bra...

*kramar om dig*
  • nevadita

Hallå tjejer!

Virriga: hoppas det blir goda besked idag. Eller att det redan satt igång av sig själv

Skorpan: tänker på dig, hoppas du är på G eller redan har fått din lilla älkling!!

Baggs: håller mina tummar hårt hårt att ett embryo bor kvar...

Massor av kramar till alla från en helt slut Neva - bebis har varit matsugen en gång i timmen hela natten och somnat vid bröstet varje gång... blä!

• nevadita
    Jojo2222: hej vännen
    Vi kanske ska flytta in till föräldratråden...?
    Hoppas att du o liten mår bra, trots lite sömn. Han börjar ju bli stor din gosse

Jag har fått rådet att stötta upp med ersättning till natten så vi kan få lite bättre sömn men jag vet inte om jag vill "förstöra" amningen... skulle hellre vilja lära mig pumpa ur på ett bra sätt så att maken kan ge mjölk på flaska ibland meeen... usch jag vet inte. Svårt det här med föräldraskapet

Hoppas att alla mår bra.

KRAM!
  • nevadita

heja heja virriga o skorpan

Lindy: samma här... att Liten sover fint på kvällen och sen "håller hov" på natten... önskar bara att jag hade en sömnknapp så jag kunde sova när hon sover...!!

hoppades på att kunna gå ner till byn efter att ha haft henne vid bröstet i en o en halv timme men hon vaknade igen nu... så det blir nog inte nån promenix. Vi ska iaf till svärfar ikväll o få mat, han fyller år. Alltid nåt avbrott i vardagen

KRAM till er!! {#lang_emotions_cool}

• nevadita
    Virriga V skrev 2010-01-12 16:42:49 följande:
    Ni alla nykläckta som inte flyttat över till föräldratråden. Är det någon som har koll på ammningste. Hört talas om det och det ska både vara gasdämpande och stimulera produktionen.
    inget jag har skaffat....
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4