• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

...halsbränna nu men det var det värt, så jävla gott med lite flott

Jag har bara lagt ner
    en vit "fin"dress i strl 50 till fotograferingen (fodda.nu)
    en laban-body i strl 56
    strumpor
    en hjälmmössa
    en annan mössa
    kläder till hemfärd (body,byxor, fleeceoverall)

vet ju inte hur stor eller liten hon är den här Krumeluran...
    och så verkar det rätt skönt att kunna låna på BB så man inte har en massa smutstvätt med hem...

ja jag har alltså fallit för frestelsen och köpt laban-overallen i fleece...
    den är så fin-...

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-10 20:23:05 följande:
    nevadita...här är något för dig se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/pl...
    tack för länken men tja... jag tror inte så mycket på det där... jo färdknäpp men maken vägrar Hallonbladste har jag druckit två förpackningar nu. Gott är det iallafall Hoppas på att det stärker livmodern som så många har sagt

LitetMoln:

jobbar den där BM kvar? Hon är väl rädd att få en prick eller nåt. Men vad trist att inte få svar och kunna gå vidare...

jag vet inte varför det är så - att dag 15 gäller även efter IVF.
    och blir jag igångsatt dag 15 kan det ju ändå bli långdraget och dröja flera dagar... usch hoppas på att det ska dra igång i helgen här...

Min gulliga BM letar ju verkligen anledningar åt mig att åka in tidigare men jag vill inte åka in i onödan heller...
    hoppas litegrann att jag är svullen och att blodtrycket är högt imorgon när jag ska till henne.
    Röstar fortfarande på att IVFklinikerna ska hålla i vår mödravård.
    (eller iallafall att landstingen ska ge lite bättre direktiv till de olika MVC i landet! )

Nu ska jag strax försöka sova tänkte jag.

KRAM på er tjejer
  • nevadita
    Litet moln skrev 2009-12-11 00:18:32 följande:
    Vad bra att du ska till bm imorgon.....jag trodde det var lördag imorgon (och det är det ju nu) är lite snurrig....nog dags och sova lite tror jag.natti natti
    ...natti
  • nevadita

Godmorgon tjejer.

Hoppas ni sovit gott inatt och att er fredag blir braaaaa {#lang_emotions_sunny}

Jag ska till BM snart, uhu lite nervig men nyfiken på vad hon säger {#lang_emotions_dreamer}

Orkar jag så ska jag banne mig fika efteråt!! {#lang_emotions_coffee}
    Ska bara ragga upp fikakompis

KRAAAAAAAAAM!!!{#lang_emotions_flower}

• nevadita
    Balaika:
    heej, vad skönt med v 13!! Lycka till på UL
    ...du behöver väl inte följa oss i det tysta heller - prata på bara
    ibland känns det som att det bara är jag som tar upp denna stackars tråden

Uppdaterar nog bloggen senare om nån vill veta nåt så jag inte kapar tråden alldeles, nu kommer maken strax på lunch sen ska jag förhoppningsvis störta iväg på fika.

KRAM på er allihop!
  • nevadita
    Hej tjejer

Jag trodde att Malmö och Kristianstad var "SAMMA" landsting sen vi blev Skåne län/Region Skåne, därför är jag också förvånad...
    maken arbetar ju i Malmö 3,5 dagar i veckan och hans kollegor där (som inte gjort IVF ens) har fått komma på första överburenhetskontrollen på BF+7.
    Så sjukt idiotiskt att det ska skilja på ALLT mellan olika ställen...

Jaja. Jag litar på att du Virriga har rätt nu Inatt blir bra
    Skönt att din dag varit bra, fortsätt så

IsaN: tack för omtanken, roligt att du skriver ett par rader Hur har du det?

...väntar på att min kollega ska ringa, drygt Vill ju iväg o fika nu innan jag slöar till för mycket

Förresten måste jag rekommendera upto12.se
    Beställde laban-overallen på tisdagen kl. 11.30, på onsdagen låg den i brevlådan!!!
    Det kallar jag service! Sen om det var en engångsföreteelse vet jag inte men jag blev iallafall jätteglad.

KRAM på er
  • nevadita
    Virriga:
    ...prisfråga, helt klart
    Önska Letter Ivory i julklapp? Eller du vill köpa den innan?
  • nevadita
    IsaN skrev 2009-12-11 13:29:45 följande:
    Jodå, det är väl rätt bra. Vi har tagit det lugnt sen senaste misslyckande som var vårt 6:e syskonförsök. Nu börjar vi fundera på om vi ska försöka igen men då blir det inte på ÖK. Vi har gjort för många behandlingar där och behöver något nytt för vår egen skull. Får se när det blir av. Det är skönt att inte vara inne i IVF-svängen samtidigt som jag inte vill ge upp än. Kram.
    förstår absolut att det är skönt med en paus.
    Man måste ju hinna med livet också emellanåt.

Önskar er all lycka till hur ni än väljer att göra framöver
    Och en god jul först o främst, med många roliga klappar till dottern

Kram!!
  • nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-11 13:32:55 följande:
    Googlar vi olika Nä, den är ju en aningens dyr men denna bebisen får ju ärva mycket... kan nog hitta på många argument
    hehe jag är MästerGooglare *skojar*

Tycker absolut att du ska slå till!
    Som du säger, liten får ju ärva en del klart, lite måste man ju få skämma bort också

Vi har ju fått köpa ALLT nytt så därför har vi lagt lite mer pengar på säng, vagn och skötbord och inte köpt så mycket kläder och "småplock" än...
    (visst man kan handla begagnat men min make har tyckt det varit ganska kul att jämföra priser och kolla efter finesser )
    Kläder är ju lättare att fylla på efter hand.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4