• hinderbana

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Går i Helsingborg Virriga. Kram till dig, hur mår du?

• hinderbana

Litet moln: då får man tacka för hjälpen!   haha otroligt vad man får ihop!

Virriga: nej inte du också förkyld, superjobbigt ju! Jag har ett berg med näsdukar bredvid sängen i en påse varje morgon. har för ont i näsan för att använda näsdroppar. Vill verkligen bli frisk NU. Hoppas det går över fort för dig så vi är max-laddade båda sen!

Undrar om slemproppen gick i morse. Lite färskt blod med mkt slem (mysig beskrivning) kom vid sju sådär. Men det var ingen klump precis. Inte mer sen.

Ska sätta igång ohc städa lite, så skönt att kunna göra lite saker utan att vara rädd för konsekvensen, jag är inte byggd för stillasittande.

• hinderbana

Litet moln: har funderat på att knyta stickade halsdukar om tuttarna sen, jag fryser jämt om bröstvårtorna när det är kallt ute, hur sjutton ska man klara det i denna kylan....     Hoppas det blir bättre snart.

• hinderbana

Inlägg nr 3: Litet Moln: dr ville itne säga vad den vägde rakt ut, förmodligen rädd för att skrämma upp mig, den vägde 3,5 23/12 det fick vi reda på den ggn. När jag frågade nu så började doktorn svamla om att ja men det kan ju slå fel på minst ett kilo och när jag frågade en gång till så sa han du kan räkna ca 2-300 g upp/vecka bla bla.

• hinderbana

Kommer mer blod nu men inte färskt, man kanske skulle ringa in.

• hinderbana

Baggs: Har hört flera ggr att man kan blöda ut ett foster och det andra stannar. Ta det lugnt, håller tummar för att det går bra för er!! kram

• hinderbana

Ringde in ikväll, det har fortsatt komma mörkt blod lite vartefter. BM var helt lugn och sa att allt lät normalt. Skönt att höra, även om jag också trodde det. Så vi väntar o väntar o väntar.......

Natti tråden

• hinderbana

Hello tjejer!

Baggs: jag slutade inte med progesteronet förrän i v 12. Kliniken skrev ut mer när jag ville det. Och då fasade jag ut det långsamt.

Har börjat läcka fostervatten. Ringde in nu och fick rådet att kolla om det kommer mer och höra av mig om några timmar igen. Äntligen kanske på g!!!

• hinderbana

Åkte in för koll i går kväll. Inga täta värkar och bara lite läckage på kvällen så vi fick åka hem. CTG kurvan såg bra ut genom kraftiga värk, skönt. Lugnare idag, några kraftiga värkar med mkt ont i morse men nu som "vanligt". Ska greja och städa lite nu, och vänta och vänta och vänta..........

kram till alla

• hinderbana

Hej virriga: jag känner mig också ganska lugn konstigt nog. Hoppas att du kommer igång innan fredag. Gör du ngt särskilt för att trigga det?

• hinderbana

Det tar i här, kraftiga förvärkar igen. Vi släpade ut mig i bilen innan och har ätit ute i kväll, skönt med miljöbyte.

Inte oftare än 10 min emellan när jag ligger, attans. har läckt mera under dagen, ljusrosa vätska, både slemmigt ohc tunnflytande, blir inte klok på det där, rätt mkt tycker jag. Får väl ringa in i morgon igen kanske.  

Hur såg er slempropp ut?

Åh, spännande virriga, hoppas det sätter igång nu!!

Ni får gärna hålla oss sällskap, alla ni som redan fått! Trevligt att ha ngn att "babbla" med och att höra hur det går för alla.

Nevadita: hoppas ni får en trevlig kväll!

• hinderbana

Hej tråden!

Jag är MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vår underbara älskling föddes 13/1 17.31. 51 lång och 3685. Hon är så fin, jag är i sjunde himlen. Kom hem från bb igår. Alla mår bra.

Skriver mer sen, hinner inte läsa ikapp nu.

Kram från den lyckligaste kvinnan på jorden.........

• hinderbana

Hej tråden!

Otroligt vilken tid allting tar. Inte minst att kika på den lilla ohc bara förundras och kolla så hon andas. Det blir snabbis-kik härinne nu, har precis ammat ohc lämnat henne till sin pappa.

Grattis Virriga! Gott att ni också är i mål nu!! kram till er!! Undrar också vilken typ av infektion ni drabbades av och vilka symptom du märkte, var det mer än snabb andning? Jag håller järnkoll hela tiden på lillan, rädd för gbs eländet.

Ledsamt med Nennen; hälsa henne nevadita! skönt att allt är bra med barnen, har undrat om det var ngt med dem.

Vi åkte in halv sju på morgonen och hon var ute halv sex på kvällen. Allt gick väl normalt till, jag fick lite panik under krystvärkarna, skällde ut barnmorskan med värsta exorsist rösten och fick lite psykbryt dagarna efter innan jag fått allting förklarat för mig och insett att bebis nog mått bra under förlossningen och mådde bra nu också. Tvingade barnmorskorna att förklara journalen i detalj, de tyckte nog det var rätt skönt när vi åkte hem.   Vi var på akuten på i fredags för då tyckte jag hon andades märkligt men allt verkade ok därinne enl läkaren så vi åkte hem igen.

Barnmorskan var här idag ohc hon har gått upp 445 gram på 12 dagar!!! Är inte det lite mkt? Maten kom igång direkt och hon har ätit glupskt hela tiden, det är väl det som märks kanske.

Nu skriker min vän så jag får gå igen.

Stor kram till alla

• hinderbana

Lindy: ja nu är det resten av livet, vet ni vad jag blev lite nere igår för jag kom på att hon ska flytta hemifrån en dag. haha  Älskar henne så mkt, det otroligt vilka känslor det finns i en.

Ha en bra dag alla, 15 minus här idag så vi håller oss inne. Pappan jobbar så vi har en ensam dag. Enklare när man är två hemma men jag njuter av att frossa i älsklingen själv också.

kram

• hinderbana

Hej Nevadita! Vi får hålla lite liv i den tycker jag med. Hur är det i kämpar-tråden tro, fler som plussat? ahr intekoll där.

kram

• hinderbana

nevadita: Vars ett rum tills ma nblir snäll igen!  

god natt

• hinderbana

Menar inte dygnsvis, för mig tar det ngn halvtimme, sen har man ågren och är hur snäll som helst.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4