• hinderbana

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Bra gjort med trådstart Nevadita!

Varför precis 12 dagar över? Är det en lucia bebis som hägrar?

Virriga vad är Bephanten? Håller med dig om det här med ersättning, om det skulle krisa. Stort tack för tips, det mottages tacksamt.

Varit hos BM idag, bra HB och blodtryck, ingen äggvita. SKönt!! Maggen hade växt också som den skulle och hjärtljuden var bra. Så spänd inför måndags TUL, undrar så om bebis fortsätter att ligga över kurvan.

Hostar och snuvar fortfarande, jobbigt, tung i huvudet. Men det ska väl ge sig ngn gång. Sovit hyfsat i natt, skönt.

Har fått ett ryck och BRODERAR!!!!! Det ni, fy vad man känner sig som en husmor. Har inte lust att sticka eller virka, det brukar jag göra annars på höst och vinter, så mamma föreslog kors-stygn. Dö inte när ni läser detta, men det är faktiskt roligt. Blir en jul-bonad, känns på ngt sätt som om man gör det mamma och mormor gjorde, och det känns bra nu när man ska bli mamma själv och allt. Det är väl det här gravid-behovet av att "boa" och göra i ordning och så. Tror jag...... Har tröttnat på tv:n och det är skönt att ha ngt att göra nu när jag inte kan röra mig så bra.

Ha en skön dag tråden!

• hinderbana

Litet moln: Det är så mysigt att sitta och fixa med ngt sånt, förstår att du inte hinner nu precis! Du får ta upp det igen när de flyttat hemifrån! Allt väl med dina godingar?

Balaika: ta det lugnt, det händer såå mkt med kroppen under de här månaderna, du ska se att det lugnar sig lite med viktuppgång. Ät massor av frukt och grönt som har mindre kalorier! Välj bara sånt som är riktigt gott, apelsiner, kiwi, jag har själv ätit berg med vindruvor, perfekt när man är sugen och bara MÅSTE småäta.

Jobbigt Nevadita, håll ut. Inser du att det bara är dagar kvar tills du är mamma? Kraaaam

Supertrött ohc hängig idag blir helt genomsvett av att bara sätta mig här och skriva. Seg jäkla förkylning, en vecka nu. Fortfarande ingen feber men kass i övrigt. Gör absolut INGENTING idag. Har ätit och legat på soffan, en dusch är dagens aktivitetsmål.

• hinderbana

Nevadita: Ja man har alla sorters jobbiga tankar. Tänk om bebis bara gillar sambon?

Jag försökte kolla på förlossningskliniken igår men stortjöt hela tiden så jag fick stänga. Otroligt. Det är liksom för nära nu.

• hinderbana

Vi har haft pappa på besök, åt lite julmat, gott. Är hängig och tråkig så det blir lugnt i morgon också, sambon ska snickra lite på uppesovrummet antar jag. Söndag ska vi till kompisar och planera nyår. Om vi nu kommer att kunna vara med......

natti tråden

• hinderbana

Mina sammandragningar känns mer och mer ner i ljumskarna..... hm

• hinderbana

Nere idag, jobbigt att vara sjuk OCH gravid. Huvudet känns megatungt och jag är så trött. Hosta och snuva liite bättre men bihålorna känns superömma. Skit och kanel som min morfar brukade säga. Deppigt. Magen är stenhård så fort jag rör mig, stackars barn.

• hinderbana

Hej tråden!

Låter så mysigt Litet Moln!!
    Håll ut Nevadita, snart snart.....
    VirrigaV: om exakt en månad idag (enligt beräkning) så är jag mamma också!!!!! Märkligt!

Ja, de där männen, ibland undrar man fan hur det står till!!! Är just nu måttligt sur på min, han vill mest ligga på soffan istället för att förbereda för bebis. Överväger att smuggla uppåt tjack i hans mat så han får rö-en av soffan och tex börjar kolla efter bil, han har ju bara haft åtta månader på sig ohc igår sa han att det blir nog inte han han tar tag i det förrän efter nyår!!! Höll på att spricka!! Gaaah, det finns ingen som är så slö i hela jä-la världen! Kan jag ta paus från graviditet, kunde jag ta paus från IVF skiten; NEJ!! Han har äntligen kommit igång med att göra sovrum uppe men i söndags så sa han typ, nä jag känner inte för att göra ngt med det idag...... BEbis kan komma vilken dag som helst, mina förvärkar är värre än ngnsin!! JAG kan inte ta paus bara för att jag känner för det!!! Just nu så in i h-e trött på honom. Jag ska vara gravid OCH organisera ALLT, det tänker jag inte ställa upp på helt enkelt. När bebis kommer ut vill han förmodligen strutta omkring och vara en stolt far men vem har gjort ALLT jobbet??!!!!

Fortfarande förkyld, har börjat känna av foglossning rejält också. Helt sänkt. Ska till psykologen i eftermiddag, får nog börja duscha nu om jag ska hinna vila efter duschen så jag orkar åka iväg. Har fått en rabattlapp på kappahl, skulle vilja utnyttja den till att köpa en amningsbh till så man har två, får se om jag orkar. Har gjort lista på grejor att packa i väskan idag, så har man kommit i gång med det i alla fall.

TUL igår gick bra, denna ggn +20 % i vikt, min lilla/lille klump väger nu enligt deras beräkning 3,2 kg!!! Bättre det än att den är liten, glad för att den växer, då funkar navelsträng och moderkaka som de ska ju. Skiter i om det är jobbigt att föda fram en stor bebis, bara den växer som den ska och mår bra i magen.

Inget upplyftande inlägg idag precis, sorry!

• hinderbana

Tack Nevadita, precis vad jag behöver!!!! Du får en tillbaka!!!

• hinderbana
    abovo skrev 2009-12-08 15:06:44 följande:
    Hej, Jag ber om ursäkt för att jag tränger mig på i er tråd, men jag måste få fråga er lyckosamma ivf:are en fråga... Det har precis konstateratas att jag och min man inte kommer att kunna få barn utan hjälp p.g.a. få och dåliga spermier. Ända sedan vi började försöka, för typ 100 år sedan har jag "känt på mig" att något är fel och även om jag älskar att ha rätt så var det väldigt jobbigt att få rätt i denna fråga. Jag trodde dock att problemet skulle ligga hos mig så på den punkten hade jag ju i och för sig fel. Eftersom jag nu går och tänker att jag ALDRIG kommer att bli gravid tror jag ju att jag ska få rätt i det också, jag tänker alltså att det inte är någon idé att ens försöka med ivf då jag "känner på mig" att det inte kommer att lyckas.Nu till själva frågan: Har ni någonsin tvekat på att ni kommer att bli gravida? Har ni någonsin tänkt "det kommer aldrig att gå" eller har ni alltid lyckats hålla hoppet uppe? Tror ni att man kan känna på sig att man inte kommer att bli gravid, eller tror ni att det är rädslan för att misslyckas som spökar i min hjärna?Mycket tacksam om någon orkar läsa och bemöda sig med ett svar!
    Hej!

Ni har kommit långt på väg genom att ni fått besked om vad nästa lämpliga steg är!!

Har du tänkt på att genom att vara negativ så är du själv det största hindret just nu!! Det finns en väg att gå men om du misströstar och itne vågar så är ju DU problemet!! Om ni satsar och försöker med ivf så är chanserna goda att ni lyckas! Låt inte din egen hjärna stå ivägen för vägen till barn! Förstår du vad jag menar? Vill du sitta på ålderdoms-hemmet ohc inte har vågat försöka?

Det låter nog alldeles rysligt det jag skriver, hoppas du kan ta det på rätt sätt och se möjligheten med ivf. Vi var i samma sits som du, min sambo hade lite trötta riddare, vi lyckades på tredje försöket. Säger som NEvadita, ställ in er på att försöka flera ggr, få lyckas på första. Jag har aldrig misströstat som på vårt tredje försök, var helt övertygad om att det inte skulle funka, MEN är nu i v 36!!!

Stor jättekram till dig, skriv gärna igen och berätta hur det går!

Ni kan! Ni vågar!
  • hinderbana

Virriga V skrev 2009-12-08 22:17:58 följande:

isa....härligt!! Vi har inga pojknamn så måtte det bli en tös, annars kommer den bli namnlös.nevadita...Kram på dig skorpan...Kram på dig med Jag minns hur knäckt du var så jag vågade aldrig berätta att jag tjuvtestat positivt..Min karl är hemma och klagar över mitt humör (förstår jag inte alls )
    Ja, tänk så förvånad man blev när det var plus! Eller chockad rättare sagt! Otroligt hänsynsfullt av dig att inte berätta för att jag mådde tjyvens, blir helt rörd!

Fick utbrott på mannen igår så håret stod rakt bakåt på honom. Men det funkade nog, han har redan hittat ett par bilar på nätet så på lördag blir det bilrunda och i em ska vi kolla färg till väggen så den blir klar. Nån j-la ordning får det vara på honom också, inte bara jag hela tiden som fixar. Basta.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4