• hinderbana

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Är rätt mesig och har nog skämt bort honom NEvadita, det är det som är problemet tror jag.

• hinderbana

Ja, det är bättre idag, det hjälpte att säga vad jag kände till honom. Och att stortjuta hos psykologen..... man är verkligen ett vrak nuförtiden.

• hinderbana

Litet Moln: tänker mkt på dig och undrar hur du mår? Var det meningen att BM från förlossningen skulle höra av sig?

Virriga: Men du kan itne stå på näsan nu ju!!! Men jag förstår att det kan hända, känner mig lika smidig som ett kylskåp ungefär. "blåser på knät" Vila vila

Nevadita: Ännu en dag med bulle i ugnen? 12/12 är väl ett perfekt datum!

Sov till 12 idag!!!! Så skönt utsövd när jag vaknade. Men vi somnade typ halv ett inatt. Idag ska väskan packas, så mkt det går. Förkylningen är lite bättre äntligen, snuvig ohc slemmig fortfarande men inte så som innan. Det känns att den tagit på mkt krafterna. Läser o läser i min föda barn bok, känns bra, lite som att plugga inför en tenta, haha. Bara jag slipper se det på tv!!

Dags att hänga tvätt.

• hinderbana

Nevadita: Låter SUPERGOTT med tacogratäng!!! Älskar tacos men fixar inte vitlöken i kryddmixen under graviditeten, mår illa som sören av det, snaaaaart ska jag äta det. Hoppas bebismagen tål det sen bara, inte så troligt men man kan ju drömma. Detta jä-la illamående!!!!

Jag läser i rent terapi syfte, eller i panik, hur du vill! hahaha

Packar väska nu!!!! Känns braaa att ha kommit igång med det. Hur mkt bebiskläder tar ni med till bb, tänker ni låna där tills ni ska hem eller tar ni med er till flera dagar? Ska nog ta hem vaggan i nästa vecka och bädda den också, då är ju sovrummet färdigt och vi installerade uppe.

• hinderbana

Snabbt inlägg i flytt-debatten: Vi är också flyttade, 12/1 från början, 8/1 nu.

• hinderbana

Virriga: tycker absolut att du ska shoppa loss liite i alla fall, det är ju så mysigt att planera och handla, jag köpte byxor och body igår på lindex, bara för att jag kände för det......

Hej IsaN: förstår om ni behöver paus, håll oss uppdaterade! Vilka andra kliniker funderar ni på? Malmö igen?

Nevadita; Filtarna var jättefina, behöver ngt sådant till babyskyddet, vad kostar de, hittade inget pris?

Somnade fyra i morse, trött som en örn nu. ska försöka packa färdigt väskan idag. Var på kappahl igår och köpte amningsbh med rabatt, känns ju bra när man lyckas med att hitta ngt som är liiite nedsatt. Natt linne med knappar fram blev det också, måste ju funka när man ammar sen. Och så en blus (mammaformat), hade egentligen bestämt att jag inte skulle köpa mer mammakläder nu men vi ska ut och äta med jobbet på onsdag och det är inte mkt som passar längre nu, jag är för tjock!! Och så är jag hopplös på att "unna mig" kläder........ erkänner....

Har precis varit och smakat mammas julköttbullar, hm hm hm, inte fel.

Vad gör ni andra idag? Förutom att vara tjocka som jag.

• hinderbana

Också sjukt sugen på brie och salami och sånt, åh, man blir knäpp när man tänker på det!!! Gravad lax.....

Just jack; håller alla tummar och tår och allt vad jag har för att ni snart tittar över i denna tråden!!!

• hinderbana

Just Jack: Ledsen, visste inte det. Vila ett tag och kavla upp armarna igen sedan!! Kram

Litet Moln: tror också att hon skäms, annars hade hon hört av sig. Har ni fått förlossningsberättelsen? Journalen alltså? Bara stå på er! Julstökar du annars med de små?

Nevadita: håller verkligen tummar för att du får ett positivt besked idag! Bamsekram

Sovrummet uppe är KLART!!!!!!!!!!!!!! Tjoho, är så lycklig, har sovit uppe i natt och hade typ 5 METER till toan, ljuvligt!! Köpte rullgardin igår och bar upp sängen och fixade i ordning. Vaknade av fåglar utanför fönstret idag, helt underbart i stället för att titta ut och ha rosenbuskar strax ovanför ögonhöjd. Trivs absolut bäst i markplan!!

Massor av förvärkar som vanligt, mer i ljumskar nu och det är sååå lättretat, kan nästan inte röra mig innan det går igång. Har rejält med foglossning också. Har plockat ihop det mesta till väskan, ska bara slänga ner det också, känns skönt. Undrar så när detta ska bli av.... 36+2 idag. Mamma tycker det ser ut som om jag ska ha närsomhelst, hon såg det i mitt ansikte sa hon. Man känner sig verkligen övermogen liksom. Vi får väl se....

• hinderbana

Åh, då är Krumelura snart här!! Extremt spännande...

Haha, virriga, jag bar ingenting, bara landade gott när den var uppe!! Skönt att bebis är mer aktiv idag!

Min magge är väääldans aktiv nu, får nog lägga mig och räkna lite minuter.

Hej så länge!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4