• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

hinderbana skrev 2010-01-30 21:33:59 följande:
    nevadita: Vars ett rum tills ma nblir snäll igen!   god natt
    nej fy här delar vi rum och lägger oss aldrig osams, det är en huvudregel
    Fast vi bråkar iofs inte så mycket.. bara jag som är trött och osäker och tar ut det genom att varaen liten barracuda Han är van

KRAM!!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    hinderbana skrev 2010-01-31 13:05:16 följande:
    Menar inte dygnsvis, för mig tar det ngn halvtimme, sen har man ågren och är hur snäll som helst.
    ...jag blir mer sur eftersom jag blir arg på mig själv och inte vill erkänna det

fast idag är en ganska bra dag. Liten sov fem plus tre timmar inatt
    Så förutom ömma och värkande bröst är jag ovanligt utvilad.

Snöat o varit kallt inatt. 
    Det blir nåt att berätta för våra små sen, vilken vargavinter det var när de kom till oss

kram på er!!
  • nevadita

...ville bara puffa lite på tråden, skulle vara så roligt om det kunde bli en hel hoper nya gravida som tar över nu i vår...

kram till de som är här o läser ibland ♥

• nevadita
    Zygo skrev 2010-05-30 13:14:22 följande:
    Hejhej, sällar mig till den här skaran då, även om det verkar vara många här som redan fått sina barn?Jag plussade på testdagen i torsdags den 27/5 och är nu i vecka 4+4 enligt barnmorskan på ÖK. Är min första ivf. Någon mer som är gravid?
    tror att de som blivit föräldrar flyttat över till föräldratråden, jag hänger kvar för jag har svårt att släppa
    GRATTIS igen!!!!
    Hoppas att fler gravida hittar hit, annars kan du väl bjuda in dem?

kram! på Mors dag!
  • nevadita
    Zygo skrev 2010-05-30 13:50:20 följande:
    Ah, därför det är lite dött här Ja, vi får väl se om fler plussar här snart, hoppas verkligen det. Alltid är det något man går och oroar sig för, nu har jag läst en massa om tjejer som gjort ivf och plussat och sen fått missfall bara några dagar efteråt. Så nu går jag här och håller andan och tänker "lev, lilla embryo... lev!" Förhoppningsvis håller det de närmsta 12 veckorna, sedan kan man slappna av liiiite iaf. Pust. Kram tillbaka på mors dag! Och tack för allt stöd!
    nizzy o kristi plussade väl, bjud in dem hit

jo orolig är man ju när man fått kämpa... men klart att det ska gå bra för dig nu!
    kram!!
  • nevadita
    Zygo skrev 2010-05-30 20:13:01 följande:
    Finns det någon "lista" här med, eller? Kan inte se någon när jag kollat bakåt
    njäe inte säkert faktiskt...
    starta en ny?
  • nevadita
    Zygo skrev 2010-05-30 20:38:13 följande:
    Haha, ja, jag får väl ha hit fler folk först, annars lär jag väl stå ensam på listan för det verkar inte finnas några gravida kvar här längre
    hm, nej det trista var ju att alla gamla trådar öppnats upp - innan var de ju stängda efter tre månader... så det verkar lite dumt att starta helt ny gravidtråd eftersom det då finns flera stycken med samma namn som är aktiva.... så jag hoppades att de som är gravida nu ville "ta över" denna.. men jag vet inte vart de har tagit vägen???
    Hoppas du kan locka hit dem Man vill ju inte skriva för mycket i kliniktråden för det gör ont att fått minus eller MF o andra pratar lyckligt om UL osv... {#lang_emotions_undecided}

nattiskram
  • nevadita

hej tjejer, jag hänger envist kvar litegrann, hoppas det är ok .-)

Nizzy; var bor du nånstans? Verkar skitdumt att inte kunna få tag i dem Hoppas du får en jättebra BM sen när du är inskriven...

kram på er o grattis till era plus!

• nevadita
    NizzY skrev 2010-06-02 12:33:19 följande:
    Malmö, mitt i smeten bor vi ju och de har så ont om tider precis över hela stan ,har försökt få tid hos en privat klinik tidigare men icke, överbefolkad överallt... jag har inskrivning den 21juni alltså en dag innan jag gå in i v.14, jag vet helt sjukt, vi hinner göra nup-testet innan vi skrivs in.
    Att jag få en bra BM hoppas jag verkligen för jag orkar inte med fler motgångar och kemin måste stämma till 100% annars bytter jag . Jag är alltså ingen snorunge som råkade bli på smällen jag är en vuxen kvinna som kan sina rättigheter ;)
    det är faktiskt inte klokt att inte få inskrivning förrän så sent...
    men klart du får en bra BM som varit värd väntan!
    Tycker att IVFkl.inikerna borde erbjuda oss mödravård, de fattar ju vad det handlar om liksom...

nu är det fikadags!

Kram på er
  • nevadita
    Zygo skrev 2010-06-05 16:55:24 följande:
    Har emellanåt känt att det hugger i livmodern o att det känns väldigt mkt som mensvärk, har tolkat det som växtvärk. Men de senaste dagarna har det liksom huggit hårt vid livmodern, så jag får stanna upp när jag går och liksom böja mig framåt för att få tilbaka andan.
    En kollega som såg mig idag tyckte jag skulle söka ÖK för koll. Vet inte... ska jag det? Har första ul om 1,5 vecka först... Kunde/kan ni få såna rejäla hugg?
    säger som din kollega - ring kliniken. Är omöjligt att säga vad det kan vara - allt känns ju olika för alla... kram
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4