Inlägg från: AdriansMorsa |Visa alla inlägg
  • AdriansMorsa

unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!

det där med oron känner jag igen. adrian har dock inte haft det lika jobbigt som mio. det ända är att han varit förkyld ett par gånger.. men varje gång blev jag jätteorolig. trodde direkt att det var svininfluensan eller nått annat läskigt. jag satt till o med uppe med honom på min bröstkorg en hel natt, bara för att han kunde andas lättare då. men vad gör man inte för sin bebis? :)

jag tycker det blir roligare ju äldre han blir. längtar tills man kan hitta på mer saker. längtar till sommarn! men samtidigt vet jag att jag kommer sakna den ålder han är i just nu.

• AdriansMorsa

jag träffas gärna! men att sitta och fika på ett cafè i stan känns uteslutet för vår del då jag vet att Adrian inte vill sitta vid ett bord i flera timmar. därför tycker jag det är bättre när man träffas hemma hos någon, så barnen kan få leka på golvet. :) så kan mammorna få fika o tjöta.

ett annat förslag som vi pratat om förut är ju att åka o bada. Vici, vart är det ni babysimmar någonstans?
    vi brukar åka till Åby simhall, tycker det är väldigt bra där.
    Adrian har vuxit ur sina badbyxor som han hade från 3-6 mån. har beställt ett par större. därför kan ju någon låna hans gamla ifall det är någon annan med baby i den åldern som vill åka o bada? brukar vara väldigt uppskattat för de små :D

• AdriansMorsa

haha, att visa sig i bikini är inte så kul.. men jag brukar bada i baddräckt + badbyxor. dessutom är man ju inte där för att visa upp sig, utan för att ge bebisen en rolig upplevelse! :) men jag förstår vad ni menar.. men känner sig kanske inte på topp efter graviditeten!
    vi började på babysim med Adrian när han var 3 månader, så åldern är inga problem :)

på åby är öppettiderna för varmvattenbassängen:

VARMVATTENBASSÄNGENS ÖPPETTIDER Måndag 12.00 - 13.30 Tisdag 12.00 - 13.30 Onsdag 12.00 - 13.30 Torsdag 12.00 - 13.30 Fredag 12.00 - 19.00 Lördag 10.00 - 15.00 Söndag 10.00 - 13.30
    inträde kostar 70 kr.

• AdriansMorsa

haha, öppettiderna var en jättefin tabell.. men den försvann. :P

• AdriansMorsa

alltså, vi har ju gått ett par babysim kurser. går man en kurs så är målet att bebisen ska lära sig att hålla andan, dyka, simma och hålla sig fast i kanten.
    men om vi åker o badar tillsammans så åker vi ju dit någon gång när bassängen är öppen för alla o bara har kul i vattnet. :) jag kan ju visa dig det vi fick göra första gångerna vi babysimmade. grundgrepp o sånt. men annars bara plaska o ha kul :)  

• AdriansMorsa

ja, va kul! :) måste bara vänta tills hans nya byxor som jag beställt kommer.. borde komma i början på veckan.

• AdriansMorsa

Nu har vi fått byxorna! Men problemet är nu istället att vi har blivit vrålförkylda allihop. Tycker mest synd om Adrian. :(

• AdriansMorsa

jag också! jag vill också vara med! *hoppar upp o ner* :P
    eller ja.. om vi nu är friska nog. fortfarande lite förkylda, men tror nog inte det är några problem på tisdag.

Imorgon fyller Adrian 8 månader! 8!!! Vad hände med min lilla bebis?

• AdriansMorsa
    FrökenDecibel skrev 2010-01-16 22:55:50 följande:
    JAAA! Det är klart ni också ska komma! *hade jag kunnat hoppa upp å ner hade ja gjort de* =)...  jag behöver verkligen träffa folk! Blir helt tokig av att gå här hemma oh vänta :P Känner ni till marklandsgatan? Eller förresten ni åker säkert bil? För då är det högsbogatan 21 som gäller ;) 
    ja, jag ska ta o inviga min gps då. :) frågan är om den kommer hjälpa mig eller bara göra mig mer förvirrad.. haha :P
  • AdriansMorsa

vi döpte aldrig Adrian av den anledning att varken jag eller Jonathan är kristna, så det känns fel att stå i en kyrka o lova att man ska uppfostra pojken kristet.. :P
    vi ordnade en namngivningsceremoni istället. allt blev jättelyckat! :)

vi kanske kan ta det runt 12-13 tiden på¨tisdag? hinner du då mellieB?

Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!