• mellieB

unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!

Hejsan,, Får man hoppa in här? Har en son på 3månader som heter Mio.. Bor i Flatås Västra Frölunda=).. Hur gammla är eran små då?.. Hur går de med allt? Sömn osv?

• mellieB

Hej tack=) aa tiden går verkligen snabbt hehe o de utvecklas ju så himla fort nya saker och ljud varje dag. Mio har precis lärt sig hålla huvudet helt själv nu,, har börjat med att han får sitta i egen stol lite smått bara några min.

E de första barnet? Kan han krypa eller nåt?.. Hur sover han?
  • mellieB

Hej tack=).. Tyvärr har jag ganska mycket nåsta vecka,, Mio ska bla ta sin 3mån spruta lite nervös där.. Hur har de gått för era små när de tog den feber? Skrik?.. Sen på onsdan ska vi hem till min sambos mormor och morfar.. Däremot helgen tror jag jag är ledig..

• mellieB
    Viicii skrev 2010-01-03 10:20:13 följande:
    När Caylie tog sin gick det bra. Hon blev bara trött och sov en massa under ett dygn, men inget gnäll =) Hon ska ta sin nästa här snart. Jo men vi kan väl ta helgen då? Fler som kan?
    Åhh vilket fint namn=).. Nästa helg blir bra för mig,, dag spelar ingen roll..
    4nov09 skrev 2010-01-03 10:31:05 följande:
    Hej hej! Min Oliwer är 10 veckor nu och börjar bli lite mer social :D han sover bra på nätterna(de flesta iallafall) , somnar vid 22 och vaknar vid 4-5 tiden för mat och sen vaknar han oftast för dagen vid 8 tiden. Hur sover era små? denna vecka som kommer är vi ganska upptagna, men veckan efter?
    Hej,, min son sover kanon på nätterna,, somnar själv i sängen får gå in kanske ca 3ggr med nappen sen sover han,, han somnar mellan 19-20tiden sen sover han allt mellan 4-7tim=) sen några timmar till brukar vakna vid 6-7 tiden=(,, hehe 
    Men dagtid e de katastorf,, han har börjat skrika varje gång han ska sova,, inna  behövde vi bara lägga han i vagnen och köra lite,, men nu e de skrik o vi får vagga och hålla på.. så sover han bara 30min sen vaken i 1,5-2tim och sen samma sak,, hoppas de blir bättre snart på dagarna.. nätterna e ju underbara=)
  • mellieB
    AdriansMorsa skrev 2010-01-03 18:16:41 följande:
    skönt när de kan hålla uppe huvudet själv! :) ja, första barnet. för dig också eller? dagen innan julafton började han faktiskt "krypa". han liksom drar sig fram med armarna och hjälper även till med  högerfoten :) nätterna är jobbiga. vissa nätter vaknar han varje timme, vissa nätter varannan. han hatar att ligga o sova i sin säng och är allmänt ynklig på nätterna. :(
    japp första Barnet=),, Va roligt när de börjar krypa o sånt,, eller a man får hålla mer koll men de måste va kul att se hur de försöker,, ja försöker få Mio att fatta att han kan rulla från rygg till mage eller från mage till rygg,, de går sådär haha..
    usch va jobbigt med nätterna då..  har han alltid vart sån? Eller e de nån fas han kanske e i??.. Ammar du? 
  • mellieB
    AdriansMorsa skrev 2010-01-05 17:44:09 följande:
    jo han alltid varit sån, mer eller mindre. japp, jag ammar. ja det är jättekul att han börjat krypa. han jagar katterna (till deras stora skräck, haha) och så blir han sur när det springer iväg ifrån honom. ^^ så vad tycker du har varit jobbigast med att bli mamma? och roligast? :)
    haha va roligt=)
    Hmm jobbigaste är nog att just nu är han så sover han så dåligt på dagarna så man hinner liksom inte koppla av eller få nåt gjort..sen oron=( Mio fick urinvägsinfektion när han var 4v så vi låg på sjukhus och han fick dropp och hög feber m.m så de har satt sina spår lite.. så så fort han blir lite varm eller verkar "konstig" så får jag för mig massa grejer och blir orolig=( Sen hade han magproblem i början så de va väldigt jobbigt.. igen sömn osv.. 
    De roligaste är väl massa saker,, att se hur han utvecklas från dag till dag.. Eller när han bara skrattar.. har man haft en jobbig dag och han skrattar så glömmer man ju allt på 2sek,, sen att man själv har kunnat "göra" en sån fin bebis e helt sjukt=) kan inte fatta att han legat inne i min mage=)
    Vad tycker du själv? Jobbigt? Roligt?
  • mellieB

vi har aldrig vart på babysim Mio e ju bara 3,5mån.. men testar gärna.. 

Är också mer sugen på att vara hemma hos nån,, för fika med Mio går nog inte haha,, 
  • mellieB

haha,, okii,, men hur går babysim till eller liksom man bara badar med dem som i badkaret eller?.. hehe

• mellieB

Bor också i högsbo eller a Flatås men de e la nästan samma=) 10min från Marklandsgatan.. Har ni bott här länge?

• mellieB
    FrökenDecibel skrev 2010-01-17 12:24:25 följande:
     hmm tisdag vilken tid? Ska nämligen på föräldrargruppen på eftermiddan,
    Asså de nybyggade husen=) De e riktigt fräscha=),, Vi bor i en gammal 3,a vid Flatås torg,, bodde i en 2,a i järnbrott innan som jag älskade=) men va ju tvungen att ha större nu,, och då bytte vi till den här.. trivs la sådär,, området är ja ju uppvuxen i men lägenheten e gammal som sagt,, så vi försöker spara för att kunna köpa nåt sen=)
Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!