unga föräldrar!
Hej på er
Jag tycker väl att man skall skaffa barn efter gymnasiet men jag har träffat flera mammor som fick tidigare.Men om det blir nu att man skaffar barn tidigt att man inte glömmer av att läsa klart skolan,för de flesta arbetsgivarna idag tittar ju om man har en gymnasieutbildning och att man gjorde klart den.För ju mer tiden går så skjuter man på studierna mer och mer.Jag själv var 17 år när jag var gravid och hade gått ett år på gymnasiet men skulle börja på en annan skola.Därför den utbildningen jag ville gå fanns inte i min stad så jag fick pendla till grannkommunen.Jag gick en hösttermin sedan var jag mammaledig i ett år under min sons uppväxt fick jag många gånger frågan vad skall du göra när mammaledigheten är slut och är det att vara själv med ett barn,min sons pappa lämnade oss när han skulle bli 7 månader.Jag bestämde mig för att ordna barnomsorg på egen hand efter att kommunen hade sagt att det var fullt överallt i stan på ett år,men jag fick en dagmamma och jag gick tillbaka till gymnasiet och tog studenten men nu är jag arbetslös och letar efter jobb.Min son är idag 6 år snart 7 år i januari och han är med sin pappa varann helg.Och med denna tid så har man blivet starkare för varje dag som kommer.
Till de som får barn tidigt vill jag bara säga glöm inte att läsa klart skolan även om ni kan vara skoltrötta.Tänk på framtiden och att ni har kompisar/syskon/föräldrar bakom er som stöttar er att ni kommer klara av skolan.Jag fick mycket stöd av mina nära och kära men i första hand tänkte jag på min son jag gjorde det för han skull också,tänk en dag när han e 17-18 år och berättar att han skall bli pappa då kommer jag säga samma sak glöm inte skolan,även mamman till barnet och vi föräldrar finns om det skulle vara något.
Till slut vill jag skriva att " föräldrar är ingen ålder,det är ju något man är"
frågor skriv gärna vill gärna knyta mer kontakter..