unga föräldrar!
Jag tycker inte att man kan sätta någon speciell ålder på föräldraskap. Man ska inte haka upp si på en siffra, det är inte allt. Har man ekonomi, boende och en trygg relation så kan man vara redo när man är 16 likaväl som 35. Sen kan jag ju tycka att man kanske ska tänka efter lite innan man PLANERAR (jag menar inte att man ska göra abort ofrivilligt om man av misstag blir med barn) barn i ung ålder. Man kanske ska gå ut gymnasiet först och gärna skaffa sig ett jobb om så bara för ett halvår så man får lite högre föräldrapenning.
Men som sagt blir man oplanerat gravid så ska man absolut inte känna att man måste göra abort för någon annans skull. Det är ett val som bara mamman och pappan i fråga kan stå för. Och känner man sig då mogen mentalt trots att man inte har alla dedär förutsättingarna som boende, ekonomi osv så är det klart man ska kunna ta hjälp av soc exempelvis eller föräldrar om dom kan hjälpa en. Man ska aldrig tvingas till ett sånt beslut, det är något man ska leva med resten av livet.
Vad jag ville få fram var att föräldraskap är ingen ålder!