Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Tips på BRA finn-medel

Min son har egentligen alltid haft rätt fin hy, och är alltid jättenoga med rengöring.
    Går aldrig till sängs utan att ha rengjort ansiktshyn ordentligt. använder peeling 1 gång/veckan, och alltid acnetvätt.
    det bästa har han alltid tyckt vara Basiron, ( förutom att den bleker både handdukar och sängkläder) han smörjer in sig med fuktkräm för att inte torka ut... han har inte fet hy, utan hellre torr.

MEN.... nu har han kommit in i en period då hans hy är full med finnar, i en ålder då dessa problem normalt brukar avklinga... 18 år !! han lider jättemycket av detta, jag undrar om någon har något super-duper tips att ge honom??

• Svar på tråden Tips på BRA finn-medel
  • mimmi 1

Jag fattar inte varför det poppar upp nya hela tiden... han är ju såå noga med rengöringen!

• mimmi 1
    Winglur skrev 2009-11-24 21:49:24 följande:
    Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett! Det är typ det enda som funkar på mig!Jag har jätte dålig hy...En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan.Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten. Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten.Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!
    Tack för tipset! jag känner igen lerosett... undrar om inte jag själv har använt det i tonåren? känns bekant på nåt sätt... Det ska inhandlas!! Tack, Tack!!
  • mimmi 1
    Winglur skrev 2009-11-24 21:49:24 följande:
    Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett! Det är typ det enda som funkar på mig!Jag har jätte dålig hy...En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan.Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten. Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten.Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!
    tills han har inhandlat Lerosett.... hur länge har man på jästen? låter som man inte står ut så länge, den stinker ju men, har man på den som en vanlig mask? en halvtimme kanske?
  • mimmi 1

Tack snälla för utförliga tips! ja, hans hy är torr, men basiron har hjälpt, då han bara punktbehandlar.. och han har upplevt att finnarna försvinner med rekordfart jämfört med att man inte lägger på nånting alls.

men nu är det som om basiron inte längre hjälper! jag har rådfrågat på apoteket, ifall man blir så van vid basiron, att man blir "immun"? men dom hävdade att så inte var fallet.

Men naturligtvis ska vi prova på något annat, så han får bukt med detta.
    Jag har lagt ut tråden i två olika forum, och fått svar i båda och ett tips var att ta propyless som fuktkräm, och det har vi ju hemma på pumpflaska, så det ska han få prova till ansiktet... har inte tänkt på det faktiskt....

Annars bokar jag tid hos hud terapeut, om vi ser att det blir ännu värre....

• mimmi 1

hmm... jag gillar alternativmedicin och hälsokost! kummin har jag aldrig hört talas om i det syftet.. men helt värt att prova!
    Tack!!

• mimmi 1
    Fiolina skrev 2009-12-03 16:18:25 följande:
    clinicue har en serie som heter anti-blemish, köper den till min dotter som har haft rätt mycket finnar och småknottror, efter bara en vecka var allt nästan borta, kostar lite men helt klart värt att prova.
    var hittar man clinicue´s serie?
  • mimmi 1

Tack! det var ett bra tips! ska inhandla vit.B5 !!!

Svar på tråden Tips på BRA finn-medel