• mimmi 1

Tips på BRA finn-medel

Min son har egentligen alltid haft rätt fin hy, och är alltid jättenoga med rengöring.
    Går aldrig till sängs utan att ha rengjort ansiktshyn ordentligt. använder peeling 1 gång/veckan, och alltid acnetvätt.
    det bästa har han alltid tyckt vara Basiron, ( förutom att den bleker både handdukar och sängkläder) han smörjer in sig med fuktkräm för att inte torka ut... han har inte fet hy, utan hellre torr.

MEN.... nu har han kommit in i en period då hans hy är full med finnar, i en ålder då dessa problem normalt brukar avklinga... 18 år !! han lider jättemycket av detta, jag undrar om någon har något super-duper tips att ge honom??

• Svar på tråden Tips på BRA finn-medel
  • Toppen9

det enda som har hjälpt mig mot finnar är att tvätta ansiktet morgon och kväll med barnängens tvål (den fasta) och smörja in med oljefri ansiktskräm efteråt. fast jag har väl bara haft medelmycket finnar.

• mimmi 1

Jag fattar inte varför det poppar upp nya hela tiden... han är ju såå noga med rengöringen!

• Winglur

Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett!
    Det är typ det enda som funkar på mig!
    Jag har jätte dålig hy...
    En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan.
    Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten.
    Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten.
    Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!

• Winglur
    Winglur skrev 2009-11-24 21:49:24 följande:
    Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett! Det är typ det enda som funkar på mig! Jag har jätte dålig hy... En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan. Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten. Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten. Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!
    Det fanns visst en hel serie! :O
    lerosett.se/sv/
  • Issa79

Hand
    mimmi 1 skrev 2009-11-24 21:48:45 följande:

Jag fattar inte varför det poppar upp nya hela tiden... han är ju såå noga med rengöringen!
    Det finna massor av olika slags akne som beror på olika slags saker. Det bästa är att få utrett vad just hans akne beror på så att ni kan ta itu med det på bästa sätt.
  • mimmi 1
    Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett! Det är typ det enda som funkar på mig!Jag har jätte dålig hy...En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan.Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten. Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten.Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!
    Tack för tipset! jag känner igen lerosett... undrar om inte jag själv har använt det i tonåren? känns bekant på nåt sätt... Det ska inhandlas!! Tack, Tack!!
  • Winglur

mimmi 1 skrev 2009-11-24 21:55:06 följande:

Tack för tipset! jag känner igen lerosett... undrar om inte jag själv har använt det i tonåren? känns bekant på nåt sätt... Det ska inhandlas!! Tack, Tack!!
    Hoppas att det hjälper! :)
    Jg förstrå hur han känner sig...
  • mimmi 1
    Jag använder en lermask köpt på hälsokost; Lerosett! Det är typ det enda som funkar på mig!Jag har jätte dålig hy...En-två ggr om dagen tills att hyn är klar, sen ett par ggr i veckan.Man ska inte använda andra tvålar eller medel, utan ska man tvätta bort smink etc ska man använda lerosetten. Sen fick jag ett tips av en kompis, att blanda ut lite jäst med några droppar vatten.Och använda som mask. har visserligen inte provat så många gånger men det verkar funka rätt hyfsat!
    tills han har inhandlat Lerosett.... hur länge har man på jästen? låter som man inte står ut så länge, den stinker ju men, har man på den som en vanlig mask? en halvtimme kanske?
  • Winglur

mimmi 1 skrev 2009-11-24 22:04:47 följande:

tills han har inhandlat Lerosett.... hur länge har man på jästen? låter som man inte står ut så länge, den stinker ju men, har man på den som en vanlig mask? en halvtimme kanske?
    Ja typ en halvtimma. :)
    Tills den torkat och sedan ytterligare en stund.
    Fast det är inte så farligt med stanken faktiskt.
    Det känns rätt skönt att ha den på har jag för mig.
    Prova du också, huden blir len som en barnarumpa. :)
Svar på tråden Tips på BRA finn-medel