Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

psychocandy skrev 2009-12-12 21:54:22 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 21:51:43 följande:
    Inte så jätteofta. Men jag har en massa mammor i min ålder på facebook som har förvandlats från rätt smarta brudar till zombies som bara skriver om sina ungars bajskonsistens i sina statusuppdateringar. Jag vill inte bli sån.
    Usch. Nä, usch.

Jag har blivit väldigt tråkigt sedan jag fick barn. Men för min del är det, allvarligt talat, bara positivt. Innan jag blev gravid var jag ganska flippad.
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2009-12-12 21:59:02 följande:
    Det är så himla konstigt för innan ville jag ha barn. Sen blev det läge och då blev jag skiträdd och backade. Sen försvann läget och då ville jag ha barn igen. Så jag vet inte om jag vill eller inte, innerst inne.
    Man vill aldrig men det är bara att göra. Jag vill aldrig och jag vill inte ha ett till barn nu heller om jag ser det ur ett kortsiktigt perspektiv. Det är jättejobbigt att vara gravid och jättejobbigt att ta hand om ett spädbarn. Jag tror det bara är att göra. Om det nu är så att man vill ha barn alls, förstås.
  • Pix Ladin

Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:01:56 följande:

Man vill aldrig men det är bara att göra. Jag vill aldrig och jag vill inte ha ett till barn nu heller om jag ser det ur ett kortsiktigt perspektiv. Det är jättejobbigt att vara gravid och jättejobbigt att ta hand om ett spädbarn. Jag tror det bara är att göra. Om det nu är så att man vill ha barn alls, förstås.
    Vad svamligt det lät.
  • Pix Ladin
    AtroCious skrev 2009-12-12 22:03:02 följande:
    Jag tycker det var äckligt lätt att ta hand om ett spädbarn. Sen kom helvetet när han var 1 istället.
    Va? För varje dag som går tycker jag att det blir lättare. Jag tycker att det är fan så mycket enklare att ta hand om någon som kan kommunicera lite än en unge som bara vrålar helt otydbart. Men man är väl funtad på olika sätt, kan jag tro.
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-12 22:03:18 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:02:26 följande:
    Näää Jag tyckte det lät riktigt bra som något jag själv skulle kunnat skriva
    Tycker inte du att E blir lättare och lättare att ha med att göra?
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2009-12-12 22:07:28 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:01:56 följande:
    Nej, vi får se vad det blir... just nu har jag ingen aning. Men eftersom mannen är arbetslös så är det inte aktuellt ändå. Annars hade jag nog varit tvungen att fundera ordentligt på det.
    Bra. Då kan han vara föräldraledig så slipper du allt sådant trams.
  • Pix Ladin
    AtroCious skrev 2009-12-12 22:08:18 följande:
    Min unge skrek endast när han var hungrig, och då var det bara att mata honom. Han började sova hela nätter rätt tidigt, vi fick helt bestämma hans dygnsrytm. Ville vi sova till 10, så sov vi till 10 utan att han vaknade. Han var aldrig sjuk, hade aldrig ont i magen. Han var antingen glad, tyst och lugn eller hungrig. Är väl därför det var så enkelt.
    Men Gud. Det låter som en drömbebis. Astrid hade kolik och var dessutom allergisk (vilket vi insåg sent) och skrev flera timmar varje dag. Vaknade varje timme, ibland flera gånger i timmen varje natt.

Jag hoppas att jag får en glad, tyst och lugn bebis någon gång.
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-12 22:08:46 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:05:10 följande:
    Nja Alltså Eira var en drömbebis förutom lite sömn och magont men jag förstår vad du menar.Hon var så lätt att trösta de få gånger hon var ledsen och alltid så glad busig och charmig. Brådmogen men lättsam.Nu är det lite mera utmanande hon är så upptäckslysten klåfingrig och inte alls lika glad hela tiden.Ett glatt barn men inte fullt lika lätt att underhålla och trösta.
    Nej. Det kanske är för det där med koliken som jag har blivit så avskräckt.
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-12 22:13:15 följande:
    Annars kan man ju alltid göra som oss köpa hus ta lån för att göra barn och leva på Studiebidrag, studielån och min lön som personlig assistent.Sen leva på Studiebidrag/studielån, föräldrapenning samt karlns xtrajobb som tidningsbud.Göra ett till barn leva på mn lön studielån/bidrag karlns lilla extrajobb och barnbidrag.Det är fan i mig gött att vara halvfattig i Sverige!Vi är för fattiga för lyxfällan men oftast så tänker vi mera med hjärtat än hjärnan när det kommer till ekonomi och familjeplanering.
    Väl talat. Vi är också "fattiga" enligt den svenska normen men vi klarar oss fan skitbra.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?