Inlägg från: Användarnamn är för mesar |Visa alla inlägg
  • Användarnamn är för mesar

Lolilla lolilla, var är du?

Hercule skrev 2010-02-15 20:42:51 följande:
    Som sagt, fan vilket tjafs om rakning
    Som sagt, jag blir irriterad när folk antyder att man ser ut som ett barn om man rakar allt, eller ännu värre: Att ens partners är pedofiler för att de tänder på en när man är helrakad.

Folk får för fan se ut hur de vill i fittan enligt mig, så låt mig också göra det utan att behöva stå ut med gliringar och hån.
    Freddan skrev 2010-02-15 20:44:45 följande:
    Fråga: Varför är det inte lika accepterar/självklart att män rakar runt kuken som att kvinnor rakar fittan?
    Tror det är snarare tvärtom. En kvinna som rakar fittan får höra att hon är förtryckt, att hon gör det bara för att media säger åt henne att göra det, eller att hon gör det bara för att behaga män, för kvinnor som rakar sig kan ju inte göra det av egen fri vilja. Och kvinnor som rakar sig är tydligen porrskadade dessutom.
    Hercule skrev 2010-02-15 20:46:09 följande:
    Jag har aldrig sagt något om andras val att raka/inte raka, om det är det du argumenterar emot
    Jag argumenterar emot kommentarer som "ser du ut som en 13-åring" och "tur att du gillar att knulla kvinnor och inte småflickor".
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-15 20:49:41 följande:
    Sluta raka dig så försvinner problemet.
    Jag har aldrig haft svamp trots att jag rakat mig i 10 år.
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-15 20:53:52 följande:
    Precis. Trots.
    Kul.
    Freddan skrev 2010-02-15 22:32:34 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att vissa saker är så mycket mer känsliga än andra? Trodde det var högt i tak i den här tråden.
    Högt i tak är det väl, men om något gör mig irriterad så säger jag till om det, det är sådan jag är.
    Zimlis skrev 2010-02-16 08:57:28 följande:
    Imorgon "får" vi en ny luftvärmepump
    Jag siktar på att bli "pumpad" på fredag.
    lokisse skrev 2010-02-16 09:02:41 följande:
    trevligt det med!
    Javisst

Mango är bland det godaste som finns, men det ska vara när den är perfekt mogen.

Zimlis skrev 2010-02-16 09:25:33 följande:
    Lite av ett lotteri när man öppnar den *tycker*
    Inte för mig. Jag är något av en expert på att veta när den är perfekt.
    Freddan skrev 2010-02-16 09:28:18 följande:
    Det är det jag menar. I Sverigen säljs bara omogen frukt vilket gör att man aldrig köper varken mango eller papaya. Knappt avocado heller för den delen.
    Ibland lyckas man hitta en bra mango eller papaya här uppe i norden också, precis som man kan åka på nitlotter vad gäller mangoköp i ställen som Brasilien också.

I regel är ju frukten dock bäst när den är solmogen och färskplockad, förstås.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?